هند طی هفته‌های آینده خرید بالگرد‌های «رومئو هلیکوپتر» به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار با آمریکا را نهایی می‌کند.

هند و آمریکا توافقنامه نظامی امضا می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از چند دهه انتظار هند برای خرید بالگرد‌های «رومئو هلیکوپتر» آمریکا، معامله بیش از دو میلیارد دلاری خرید این بالگرد طی هفته‌های آینده بین دهلی و واشنگتن منعقد می‌شود.

«کارامبیر سینگ» فرمانده نیروی دریایی هند امروز (سه‌شنبه) با اعلام اینکه قرارداد نهایی خرید این بالگرد‌ها آماده است، گفت: ۲۴ بالگرد چند منظوره MH-۶۰R به زودی وارد ناوگان هوایی هند می‌شوند.

مذاکرات دهلی و واشنگتن از آوریل سال جاری آغاز شد و انتظار می‌رود قرارداد خرید این بالگردها تا ۱۸ دسامبر نهایی شود.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا گواهینامه لازم برای فروش این تجهیزات جنگی به هند را امضا کرده و ارزش آن را ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

«رومئو هلیکوپتر» مجهز به رادار‌های چند حالته (APS-۱۵۳ V) است که به نیروی دریایی هند در مقابله با زیردریایی، جنگ‌های غیرسطحی، اطلاعاتی، عملیات‌های نظارت و شناسایی کمک می‌کند.

دهلی در حالی به دنبال نهایی کردن توافق خرید بالگرد با آمریکاست که پیشتر سفارش خرید سامانه اس- ۴۰۰ را به روسیه داده است. همچنین، رسانه‌های هندی روز شنبه از آزمایش موشک بالستیک آگنی ۳ که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است توسط ارتش این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار