رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: طی هشت ماه گذشته بیش از ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان لرستان اظهار داشت: وضعیت تولید مرغ در استان از روند خوبی برخوردار است.

بازدار با بیان اینکه تامین نهاده مهمترین موضوع در تولید مرغ است، افزود: نهاده‌های دامی که به تازگی وارد کشور شده‌اند قیمت کمتری نسبت به نهاده‌های انبار شده دارند و همین باعث شده که نهاده‌های انبار شده از بازار خوبی برخوردار نباشند و در خطر فاسد شدن قرار گیرند.

او بیان کرد: افزایش قیمت جوجه در سراسر کشور رخ داده است و لرستان تنها وارد کننده این محصول است، اما در مجموع قیمت مرغ در لرستان شرایطی مناسب دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در روز‌های آینده با کاهش قیمت جوجه مواجه هستیم، تصریح کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است.

بازدار با عنوان کردن این موضوع که در آذر ماه ۸۷۶ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم، بیان کرد:، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها در ماه‌های آینده این میزان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه خواهد رسید.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد سردخانه در استان در حال فعالیت هستند که میزان ظرفیت ذخیره آنان حدود ۳۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.