معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان قزوین از صدور بیش از ۱۳۰ مجوز مشاغل خانگی برای فعالان حوزه صنایع دستی استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان قزوین گفت: به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی در سال رونق تولید و ترغیب وتشویق فعالان عرصه صنایع دستی برای مشارکت موثر و فعال در برنامه‌های مختلف این حوزه از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۰ مجوز مشاغل خانگی مستقل برای فعالان حوزه صنایع دستی استان صادر شده است.

حصاری اظهار داشت: در همین مدت ۲۳ فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی ۱۳۳ نفر در حوزه صنایع دستی صادر شده است.

او اضافه کرد: ۱۰۵ طرح برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک رفاه معرفی شده‌اند که از این تعداد ۲ هزرار و ۹۰ میلیون ریال در بخش مستقل و ۵۱۵۰ میلیون ریال در بخش پشتیبان جذب شده است.

او افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان صنایع دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع دستی در چهارچوب ضوابط تعیین شده به کارگاه‌های خانگی صنایع دستی مستقر در شهر و روستا‌ها پرداخت می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی برای تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند که با توجه به انتخاب رشته فعالیت و تکمیل فرایند ثبت نام (الکترونیکی) برای متقاضیان کد رهگیری صادر می‌شود و اطلاعات متقاضیان در کارتابل دستگاه‌های ذیربط با توجه به نوع فعالیت قابل مشاهده است.

او افزود: پس از بررسی پرونده توسط دستگاه اجرایی برای متقاضیان از طریق سسیتم پیام ارسال می‌شود و متقاضی می‌تواند برای پیگیری پرونده اقدام کند که در این روند احراز فعالیت و بازدید کارگاه توسط کارگروه اشتغال الزامی است.

حصاری یادآور شد: لیست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین قابل دریافت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار