نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که رایزنی مقامات آمریکا با نامزدهای انتخابات افغانستان پرسش برانگیز است.

 

رایزنی مقامات آمریکا با نامزدهای انتخابات افغانستان پرسش برانگیز است/ آمریکا باز هم به دنبال تشکیل حکومت توافقی در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان در نشست امروز (چهارشنبه 13 قوس/ آذر)، دیدار و تماس تلفنی مقامات آمریکایی با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پرسش برانگیز خوانده و از عواقب سیاست های آمریکا ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان افغانستان اعلام کردند که آمریکا باز هم قصد تشکیل یک حکومت توافقی در افغانستان را دارد و می خواهد حکومتی چند سره در افغانستان ایجاد شود.

نمایندگان مردم افغانستان همچنین از شهروندان این کشور خواستند که بازیچه دست سیاستمداران نشده و برای این و آن علیه یکدیگر موضع‌گیری نکنند.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان در جمع بندی نشست امروز این مجلس اظهار داشت:انتخابات ریاست جمهوری کشور از مسیر قانونی و اصلی خود منحرف شده و احتمال دارد بحران های جدی به میان بیاید.

انتقاد مجلس افغانستان از سیاست های آمریکا در قبال انتخابات افغانستان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ طی سفر به افغانستان با اشرف غنی، رئیس جمهور فعلی دیدار کرد و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی افغانستان به صورت تلفنی گفتگو نمود. عبدالله و اشرف غنی دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند که در انتخابات سال 2014 نیز با وساطت آمریکا حکومتی ائتلافی را تشکیل دادند.

پیش از این شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و برخی نامزدان دیگر از جمله گلبدین حکمتیار نیز خواستار ایجاد حکومت مشارکتی و موقت شده بودند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد اما اعلام نتایج ابتدایی آن تاکنون دو بار به تاخیر افتاده و هنوز زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخابات افغانستان اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار