مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از صدور دو مجوز فعالیت مجموعه داری در تبریز خبر داد.

صدور ۲ مجوز مجموعه داری آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت : با پیگیری های انجام شده ، اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، پروانه فعالیت مجموعه صنوف مختلف بازار تبریز برای آقای علی اصغر سرابی اقدم و مجموعه ابزارآلات و ادوات صنعتی قدیمی برای آقای اکبر غفرانی را صادر کرد.

او افزود : با صدور این مجوزها ، تعداد مجوزهای صادر شده حوزه فعالیت مجموعه داری در آذربایجان شرقی به هشت مورد رسید.

او با اشاره به توجه ویژه به توسعه و ساماندهی مجموعه های خصوصی گفت: مجموعه داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم داشت در این حیطه فعالیت می کنند که در این راستا وظیفه ثبت و ساماندهی این اقدامات ارزشمند بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود:  آذربایجان شرقی دارای مجموعه های غنی و ارزشمندی است که هر چه بیشتر باید به آنها توجه کرد و در ۴ سال گذشته تلاش شده است با کاهش فرایند‌های اداری راه برای ساماندهی این مجموعه‌ها هموار شود.

پیش از این شش مجوز مجموعه داری برای مجموعه های کبریت، رادیو ، سماور، صدا، خودروهای کلاسیک، چاپ و صحافی معاصر در استان صادر شده بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.