معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک‌ها منابع مالی جذب شده در استان را در خود استان هزینه کنند.

بانک‌ها منابع مالی استان را در خود استان هزینه کنند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شهدی  در جلسه نشست فعالین اقتصادی شهرستان پیرانشهر با اشاره به اولویت‌های استان در حمایت از بخش تولید و سرمایه، گفت: تمامی تلاش خو را برای رونق واحد‌های تولید و صنعتی و خارج کردن رکود در واحد‌های تولیدی استان بکار می‌بندیم و از بانک‌های عامل استان نیز می‌خواهیم در این حوزه کمک حال ما باشند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از بخش تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولید و صنعتی در کشور ادامه داد: مدیران بانک‌ها در تمامی سیستم بانکی با پرداخت تسهیلات لازم در راه اندازی و احیای واحد‌های تولید و اقتصادی موجود استان کمک کنند.


وی در ادامه رفع موانع تولید و هماهنگی برای صادرات محصولات تولیدی استان بویژه در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با رایزنی با دفتر وزارت امور خارجه در استان و به دنبال بازار‌های جدید برای فروش و صادرات محصولات تولید استان در بخش‌های مختلف هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع صادرات و افزایش کیفیت محصولات تولیدی استان و بسته بندی مناسب شاهد افزایش رونق صادرات در استان باشیم.

وی در ادامه از طراحی سامانه هوشمند تولید در استان خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه هوشمند مدیران و فعالان بخش کشاورزی می‌توانند، تولید و مصرف، صادرات، ظرفیت‌های تبدیلی و سایر اطلاعات کشاورزی را در آن رصد و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه به این طریق می‌توان یک تعادل بین تولید و مصرف تولیدات کشاورزی در استان ایجاد کرد، گفت: تولید مبتنی برقرارداد امروز در دنیا مطرح است و برای اتصال بنگاه‌های خرد استان به بازار‌های جهانی نیازمند تولید مبتنی بر قرارداد هستیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.