به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی معلولین که در مدرسه استثنایی رودکی اهواز برگزار شد، گفت: معلولیت مشکل فرد نیست بلکه مشکل جامعه است این بدان معناست که برای رفع مشکلات فرد معلول همه افراد جامعه میبایست به میدان بیایند.
او با اشاره به پوشش ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در کشور، اظهار داشت: مهارت آموزی پایدار بر مبنای اصول تربیتی از اصول عملکردی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.
عظیم عراقی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی دارای ظرفیتهای گستردهای در حوزههای مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی هستند، اظهار داشت: امسال ۳۰۰ نفر از دانش آموزان استثنایی در سراسر کشور موفق به قبولی در کنکور سراسری شدند. همچنین در سنوات گذشته دانش آموزان ورزشکاران پارالمپیکی نیز موفق به کسب کسب مدالهای رنگارنگ جهانی برای ایران اسلامی شدند. علاوه بر این، یکهزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در رقابتهای فرهنگی هنری کشور شرکت کردند که عده زیادی از آنان موفق به کسب عناوین برتر کشور شدند.
معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان در ارتباط با توانمندسازی دانش آموزان استثنایی آموزش مهارت به این دانش آموزان است. مناسب سازی فضاهای آموزشی برای این دانش آموزان در قالب برگزاری کارگاههای دانش افزایی برای والدین و سایر دانش آموزان عادی از دیگر راهبردهای مجموعه استثنایی کشور در این خصوص است.
این مقام مسئول افزود: در حوزه تجهیزات توان بخشی از جمله ویلچر، واکر، دارو و سایر اقلام مرتبط کمکهای خوبی به آموزش و پرورش استثنایی خوزستان شده است. امیدواریم با هم افزاییهای صورت گرفته بین حوزههای مختلف شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخصهای دانش آموزان استثنایی خوزستان باشیم.
انتهای پیام/گ
محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی معلولین که در مدرسه استثنایی رودکی اهواز برگزار شد، گفت: معلولیت مشکل فرد نیست بلکه مشکل جامعه است این بدان معناست که برای رفع مشکلات فرد معلول همه افراد جامعه میبایست به میدان بیایند.
او با اشاره به پوشش ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در کشور، اظهار داشت: مهارت آموزی پایدار بر مبنای اصول تربیتی از اصول عملکردی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است.
عظیم عراقی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی دارای ظرفیتهای گستردهای در حوزههای مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی هستند، اظهار داشت: امسال ۳۰۰ نفر از دانش آموزان استثنایی در سراسر کشور موفق به قبولی در کنکور سراسری شدند. همچنین در سنوات گذشته دانش آموزان ورزشکاران پارالمپیکی نیز موفق به کسب کسب مدالهای رنگارنگ جهانی برای ایران اسلامی شدند. علاوه بر این، یکهزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در رقابتهای فرهنگی هنری کشور شرکت کردند که عده زیادی از آنان موفق به کسب عناوین برتر کشور شدند.
معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان در ارتباط با توانمندسازی دانش آموزان استثنایی آموزش مهارت به این دانش آموزان است. مناسب سازی فضاهای آموزشی برای این دانش آموزان در قالب برگزاری کارگاههای دانش افزایی برای والدین و سایر دانش آموزان عادی از دیگر راهبردهای مجموعه استثنایی کشور در این خصوص است.
این مقام مسئول افزود: در حوزه تجهیزات توان بخشی از جمله ویلچر، واکر، دارو و سایر اقلام مرتبط کمکهای خوبی به آموزش و پرورش استثنایی خوزستان شده است. امیدواریم با هم افزاییهای صورت گرفته بین حوزههای مختلف شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخصهای دانش آموزان استثنایی خوزستان باشیم.
انتهای پیام/گ