سنندج، میزبان همایش بررسی وضعیت خوراک آبزیان کشور

همایش بررسی وضعیت خوراک آبزیان با حضور دست اندرکاران این صنعت از نقاط مختلف کشور در سنندج برگزار شد.

سنندج، میزبان همایش بررسی وضعیت خوراک آبزیان کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در این همایش که با حضور استان‌های همدان، گیلان، زنجان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی درسنندج برگزارشد، خوراک آبزیان از نظر کیفی و کمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی کردستان درحاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  گفت:این همایش برای اولین بار در کردستان برای دستیابی به نقاط مشترک علمی و هم اندیشی در تامین خوراک و تولید آبزیان برگزار شده است.

حسین پور افزود:سال گذشته بیش از ۹ هزار تن ماهی در بخش‌های مختلف سردآبی و صیادی در کردستان برداشت شده است و امسال پیش بینی می شود این رقم از مرز ۱۰ هزار تن بگذرد.

مدیر امور شیلات استان لرستان هم در این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با اشاره به وجود بیش از ۵۶۰ مزرعه پرورش ماهی در این استان گفت:سالانه ۲۸ هزار تن انواع آبزیان در این مزارع تولید می شود.

بیرانوند پیش بینی کرد تولید سالانه‌ی مزارع پرورش ماهی در لرستان به ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

یکی از پرورش دهندگان ماهی قزل الا در شهرستان سرو اباد هم گفت:سالانه بیش از ۵۰۰ تن در مجتمع پرورش ماهی سیروان ماهی قزل الا تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.