به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان در جلسه کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: فضای مجازی و شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین مقولهها در تبلیغات و اطلاع رسانی است که متاسفانه کمبود این حوزه در حوزه گردشگری همدان کاملاً قابل احساس است.
او محتوا سازی برای فضای مجازی را نیز حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار محتوا سازی درستی صورت پذیرد؛ تا بتوان مخاطب را جذب کرد.
قراباغی گفت: ظرفیت گردشگری و تاریخی همدان در زمینه برندسازی کم رنگ دیده شده که با تدوین برنامههایی باید در این زمینه بهتر عمل کرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان اضافه کرد: همدان باید به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری و تاریخی در سطح جهان برسد و نباید در این زمینه تنها به شعار دادن بسنده کرد.
او با اشاره به اجلاسهای اخیر که در همدان برگزار شد، گفت: این اجلاسها میتواند جایگاه واقعی همدان را در مجامع بینالمللی حفظ کند و ما باید از این فرصتها استفاده مناسبی را داشته باشیم.
قراباغی همچنین از راهاندازی دبیرخانه خواهرخواندگی همدان در شهرداری همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر خوانندگی همدان با اصفهان در شورای شهر اصفهان نیز مصوب شده و باید از این ظرفیت استفاده بهتری را ببریم.
عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز با همدان نیز در دستور کار کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا قرار گرفته و امیدواریم با این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت گردشگری همدان گامهای موثری را برداریم.
نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به انتقادات در بخش گردشگری و سرمایهگذاری یادآور شد: در این زمینه اگر ضعفی وجود دارد همه ما مقصریم چرا که باید در این حوزه با همکاری و مشارکت هم وارد شویم.
حمید بادامی نجات نقش تبلیغات را در معرفی آثار تاریخی و گردشگری همدان موثر دانست و گفت: نباید در بخش تبلیغات تنها به هزینههای کلان نگاه کرد چرا که با ارائه راهکارهایی با هزینههای کم هم میتوان تبلیغات بهتری داشت.
بادامی نجات ظرفیت فضای مجازی و شبکههای اجتماعی را یکی از راههای موثر تبلیغاتی در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکههای اجتماعی ظرفیتهای خوبی است که ما از این ظرفیت غفلت کردهایم.
او با بیان اینکه همدان به برند سازی نیاز دارد، افزود: تمام اقداماتی که ارگانها و سازمانها در این راستا انجام دادهاند اگر در کنار هم قرار گیرند و به صورت یکپارچه انجام شوند نتیجه بخش خواهند بود و برای این امر لازم است کمیتهای با حضور مسئولین مربوطه استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تشکیل و نتیجه واحدی اخذ و اجرا شود.
بادامی نجات اظهار کرد: در صورت انجام کارها به صورت هماهنگ میتوان به نحو بهتری از هزینهها بهره گرفت و از دوباره یا موازی کاریها نیز جلوگیری کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همدان شهر گردشگری است، گفت: جایگاه همدان در حوزه گردشگری بسیار بالاست و نباید آن را با شهرهای داخلی کشور مقایسه کرد.
علی خاکسار اضافه کرد: استان همدان در طی یک سال اخیر در حوزه محتواسازی گردشگری اقداماتی داشته که این محتوا با موضوعات تخصصی تهیه شده است.
وی اضافه کرد: برای معرفی همدان و جذب گردشگران از شهرهای مختلف چندین هزار تصویر از همدان به شهرهای مختلف کشور ارسال کردهایم که در ادارات و سازمانها نصب شده اند و این در معرفی همدان بسیار تاثیرگذار است.
انتهای پیام/د.ا
منبع: مهر