معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس گفت: با تکمیل به طول ۱۵۰ کیلومتر محور فسا- جهرم-قیر ارتباط شهرستان‌های شرقی فارس به محور ترانزیتی جم – عسلویه متصل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر زاهدی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس بیان کرد:  محور محور ترانزیتی جم – عسلویه به صورت یک محور فرعی است و هم اکنون در قطعات مختلف در دست اجرا بوده و ۲۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

زاهدی تصریح کرد: در حوزه شهرستان فسا ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و در حوزه شهرستان قیر نیز یک قطعه به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گردنه مبارک آباد و یک قطعه نیز به طول ۲۰ کیلومتر حد فاصل شهرستان قیر به سمت جهرم در دست اجرا است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس ادامه داد: در حوزه شهرستان جهرم این طرح در دو قطعه که قطعه یک به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست اجرا است و قطعه ۲ نیز از قطب آباد به سمت فسا به مناقصه رفته و پیمانکاران آن مشخص شده و به زودی ساخت آغاز می‌شود.

او، اضافه کرد: با بهره برداری از  محور  محور ترانزیتی جم – عسلویه بدلیل نداشتن پل و تونل می‌تواند به عنوان یکی از مسیر‌های عبور بار‌های ترافیکی از جنوب کشور، بندرعباس به سمت مرکز کشور استفاده شود.

زاهدی اظهار کرد: انتظار می‌رود با ارتقای این محور از فرعی به اصلی شاهد کاهش ترافیک محور‌های هم جوار و سهولت در تردد سه شهرستان و کاهش تلفات و خسارات باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.