مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به خرید بیش از ۲۶۰ تنی سویا تاکنون در این شهرستان، گفت: هر کیلوگرم دانه روغنی سویا ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۲۶۰ تنی سویا تاکنون در این شهرستان، گفت: هر کیلوگرم دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

او با بیان اینکه همزمان با آغاز برداشت سویا و سهولت در خرید محصول کشاورزان یک مرکز خرید تضمینی در این شهرستان استقرار دارد، افزود: در این مرکز خرید نماینده کشاورزان و کارشناس جهاد کشاورزی حضور مستمر داشته و نظارت لازم بر روند صحیح خرید تضمینی را انجام می‌دهند.

علوی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت سویا در این شهرستان ۷۵۰ هکتار است، گفت: در حال حاضر برداشت سویای بهاره در اراضی خشکه‌زاری در حال انجام است و حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور و خوداتکایی به تولید داخلی از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.