نیسان در جدیدترین اقدام خود اطلاعات جدیدی از نسل بعدی نیسان قشقایی با پیشرانه هیبریدی ارائه داد.

موتور هیبریدیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل سوم نیسان قشقایی سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و یک جفت پیشرانه هیبریدی جدید، نسخه به روز شده CMF اتومبیل فعلی طراحی ظاهری زیبایی خواهد داشت. نیسان همچنین در نظر دارد موتور دیزل قشقایی را کنار بگذارد تا به کاهش تولید کربن‌ توسط خودرو‌های شاسی بلند کمک کند.

آیا نسل بعدی قشقایی تمام برقی خواهد بود?

نیسان همچنین تأیید کرده است که نسخه تمام الکتریکی قشقایی جدید وجود نخواهد داشت. انرژی الکتریکی کامل برای یک مدل شاسی بلند، جداگانه بر اساس یک پلتفرم کاملاً جدید طراحی خواهد شد. احتمال دارد این پلتفرم جدید اعضای جدیدی به خود اضافه کند که مدل‌های B، C و D نیسان و شرکای اتحادیه آن یعنی رنو و میتسوبیشی را شامل شود.

جدیدترین نسل نیسان قشقایی هیبریدی می‌شود

نسل بعدی قشقایی بر اساس نسخه به روز شده CMF از روی Renault-Nissan Alliance ساخته خواهد شد که پشتیبانی از برق را در موتور خود ارائه می‌دهد. قشقایی مانند طراحی مفهمومی Ariya در نمایشگاه خودرو توکیو، تمام برقی نخواهد بود و اصلا قولی در این باره از سوی شرکت سازنده داده نشده است.

پونز پاندیکوتیرا، معاون برنامه ریزی محصولات نیسان در اروپا، در مصاحبه‌ای انحصاری با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «یک پلتفرم جدید بهترین چیز برای جابه‌جایی فناوری‌های الکتریکی است. این مسئله احتمالاً شامل موتور تمام برقی نخواهد بود، زیرا این یک تغییر کامل است و سرمایه گذاری لازم برای آن می‌تواند به میزان قابل توجهی بالاتر باشد.»

جدیدترین نسل نیسان قشقایی هیبریدی می‌شود


بیشتر بخوانید: آغاز تولید انبوه خودروی الکتریکی ID.3 فولکس‌واگن + تصاویر


مشخصات پیشرانه نسل بعدی خودروی شاسی بلند نیسان 

به این ترتیب، قشقایی جدید با دو پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها سیستم ePower خلاقانه نیسان و دیگری پیشرانه هیبریدی پلاگین میتسوبیشی است. در حال حاضر سیستم سابق این خودرو در Nissan Note یافت می‌شود، جایی که محبوبیت آن ثابت شده است. این موتور مجهز به یک سیستم ترکیبی بنزینی- برقی است که به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری نیز به کار می‌آید و با این کار یک موتور الکتریکی را به حرکت وامی‌دارد.

جدیدترین نسل نیسان قشقایی هیبریدی می‌شود

فناوری ترکیبی پلاگین از میتسوبیشی می‌آید که به عنوان رهبر بازار در این زمینه مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. بر خلاف رقبا، میتسوبیشی پیش از این موفق شده است Outlander PHEV خود را برای تولید CO2 زیر ۵۰ گرم در کیلومتر طراحی کند و انتظار می‌رود قشقایی جدید نیز ارقام مشابهی را ارائه دهد.

فروش خودرو‌های دیزلی جدید در سال ۲۰۱۸ تقریباً ۳۲ درصد کاهش یافته است و این روند تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشته است و محبوبیت وسایل نقلیه دیزلی جدید نیز ۲۸ درصد کاهش یافت. نسل بعدی Qashqai با به روزرسانی در سیستم‌های رانندگی خودکار ProPilot و ویژگی‌های اتصال اضافه شده، فناوری بیشتری را به همراه خواهد داشت. این شاسی بلند با طراحی دقیق و جدید انقلابی را در تولید خودرو‌های رقیب خود ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.