سوء مدیریت‌ها، عامل اصلی مشکلات کشور

خطیب نماز جمعه تبریز سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌ها را عامل اصلی مشکلات کشور و نارضایتی مردم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام مطهری‌اصل خطیب نماز جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حوادث اخیر کشورگفت: مردم در مشکلات و تنگنا هستند و مطالباتی از دولت دارند و در این میان سوءمدیریت‌ها باعث اذیت شدن مردم شده است.

او افزود: تا زمانی که دولتمردان کشورمان چشم خود را به آمریکا و اروپا بدوزند، کشور پیشرفت نمی‌کند و روز به روز بر مشکلات جامعه افزوده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریزگفت: در حوادث اخیر کشور آشوبگران و اغتشاشگران به زن، بچه، مسجد و قرآن رحم نکردند و جوانان مردم، بسیجی ها، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی را کشتند و پمپ بنزین‌ها را آتش زده و اموال مردم را به غارت بردند این‌ها همان افرادی هستند که دوست ندارند انقلاب پیشرفت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی افزود: اغلب کشته شدگان اغتشاشات، افراد آشوبگر مسلح بودند که به مردم عادی هم رحم نکردند و در این بین سران فتنه و سلبریتی‌ها بیانیه می‌دهند و می‌خواهند اغتشاشات را ادامه دهند تا کشور را دچار بحران کنند.

او افزود: دشمن سعی دارد دو دستگی در کشور ایجاد کند و یا کاری کند تا بحث لبنان و عراق از ذهن کشور خارج شود تا آن‌ها هر کاری که دوست دارند سر این کشور‌ها بیاورند، زیرا الان می‌بینیم که دشمنان در عراق، فلسطین و یمن کار‌های خود را به شدت افزایش داده اند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: گاهی اتفاقی در کشور رخ می‌دهد که برخی‌ها توهم‌زده می‌شوند یکی از آن‌ها ربع پهلوی است، ولی از همین جا اعلام می‌کنیم که مردم هوشیار هستند و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند تا پای استکبار و معاندان به این کشور باز شود.

حجت الاسلام مطهری اصل در بخش دیگری از خطبه‌ها به وفات کریمه اهل بیت عصمت و طهارت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: این بانو مرجع شیعیان جهان هستند که در سال ۲۰۱ هجری قمری به خاطر علاقه به برادر خود عازم ایران شدند، ولی به علت بیماری در مسیر راه و در شهر ساوه درخواست کردند تا به قم بروند و پس از اقامت در شهر مقدس قم، رحلت کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: از دانشجویان کل کشور تشکر می‌کنم که در جریانات اخیر آشوب هیچ‌گونه مشارکتی نداشتند و اگر عده‌ای هم صرفا به خاطر تماشا رفته و دستگیر شده بودند نیز آزاد شده‌اند و این نشان از افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان است که ابزار دست گروه‌های معاند نشدند.

او گفت: دانشجو باید طالب علم باشد چرا که دشمن از راه علم است که می‌تواند در هر بزنگاهی دست به تحریم بزند از این‌رو باید طبق فرمایش رهبر انقلاب باید در مسیر علم پیشرفت کنیم و در منطقه و دنیا حرف اول را بزنیم.

او به ۱۸ آذر روز حقوق بشر اشاره کرد و افزود: نظر اهل بیت در حقوق بشر استفاده نشده است در حالی که اگر قرار است حقوق بشری باشد باید در سایه دین و دیانت باشد. برای نمونه این جمله را در ۱۴۰۰ سال پیش امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرموده اند که: ای مالک با مردم با مرحمت رفتار کن و مبادا مانند حیوان درنده‌ای عزت آن‌ها گرفته شود و در این موضوع مسلمان و غیرمسلمان فرقی ندارد. 

حجت الاسلام مطهری اصل با تاکید بر اینکه حقوق بشر باید حقوق بشر اسلامی باشد افزود: حقوق بشر آمریکا و اروپا دستاویز شده است و هر کشور مستقلی مانند کشور ما را که در مقابل آن‌ها ایستاده است ضد حقوق بشر اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: تبلیغات ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.