به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیتالله دژکام امروز در خطبههای نمازجمعه شیراز، اظهار داشت: باید افرادی را به مجلس فرستاد که با توجه به مهد فرهنگ بودن فارس بتوانند به صندلی هیئت رئیسه تکیه زده به ریاست کمیسیونها منصوب شوند.
او بیان کرد: کسی که به مجلس میرود اگر دلش به حال مردم بسوزد، نتیجه برای مردم دارد، و باید مردم شخصیتی پیدا کنند که دلسوز و خدمتگزار مردم باشد.
نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه تصمیمگیرنده برای مجلس مردم هستند، ابراز امیدواری کرد که در این دوره بهترینها توسط مردم انتخاب شده و حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت و خوبی تسریع شود.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: هیچ لیستی، لیست بنده نیست، نظر در مورد این موضوعات نمیدهم و به نظرم امام جمعه هم نباید در این مسائل دخالت کند، مردم باید تصمیم بگیرند و نظر بدهند؛ دیگری نمیتواند آن را به دوش بکشد.
او با بیان اینکه باید جایگاه فارس را در قانونگذاری ارتقاء داد، گفت: چنین شخصیتهایی هستند، هر جریانی از جریانهای فکری و سیاسی، نخبگانشان را برای فارس مد نظر قرار دهند نه اینکه نفرات دوم و سوم خود را برای فارس در نظر بگیرند.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به بیستم آذر، سالگرد شهادت حضرت آیتالله دستغیب، امام جمعه شهید شیراز، گفت: این شهید بزرگوار بزرگمرد تقوا، علم و اخلاق است و بدن او مانند جدش امام حسین (ع) تکه تکه شد تا انقلاب اسلامی بماند.
او بیان کرد: تا روز چهارشنبه که سالروز شهادت آن بزرگمرد است، مراسمهای مختلفی پیشبینی شده و دعوت میکنم افراد مختلف به ویژه روحانیون حضور منسجم، قوی و جدی در مراسم بزرگداشت وی داشته باشند.
امام جمعه شیراز با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر، روز دانشجو، با گرامیداشت این روز، عدالتخواهی، آرمانخواهی، ضد استکبار و استبداد بودن را از ویژگیهای جریانهای دانشجویی دانست و خواستار توجه به این ویژگیها شد.
دژکام افزود: دانشجویان از موتورهای حرکتهای اجتماع محسوب میشوند، جوان، با فکر، فعال هستند و این انرژی هرجا وارد شود، موتوری برای حرکت اجتماع است.
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه هر کس بخواهد و نخواهد آینده کشور در دست دانشجویان است، ویژگیهای حرکت دانشجویی را یادآوری کرد و گفت: دانشجو باید عدالتخواه، آرمانخواه، ضد استکبار و ضد استبداد باشد، دانشجو هر شکلی از استبداد و استکبار و بی عدالتی را دید حق دارد اعتراض کند.
انتهای پیام/