پنجاه‌وششمین شنبه اعتراضی مردم فرانسه علیه سیاست‌های دولت مکرون با حضور پاریسی‌ها در خیابان‌های این شهر آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز شنبه، معترضان جلیقه زرد به روال یک سال گذشته در خیابان‌های پاریس تجمع کرده‌اند تا اعتراضات خود را که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، ۲۰۱۸، آغاز کردند، ادامه دهند. تقریبا یک ماه پیش، نخستین سالگرد این اعتراضات در فرانسه برگزار شد.

معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند

معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند

معترضان فرانسوی باز هم به خیابان آمدند

پس از نخستین روز این اعتراضات در هفدهم نوامبر ۲۰۱۸ که در سراسر فرانسه و با بستن شاهراه‌های ارتباطی شهر‌های مختلف صورت گرفت، در مرحله دوم در روز ۲۴ نوامبر، ده‌ها هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند. معترضان این جنبش با الهام گرفتن از یک قانون الزام‌آور رانندگی در فرانسه، جلیقه‌های زرد بر تن کردند و به «جلیقه زردها» معروف شدند. این اعتراضات تاکنون به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی و یا بازداشت شدن حدود ۱۴ هزار نفر انجامیده است.

از آن زمان تاکنون این اعتراضات به یک روند عادی برای مردم تبدیل شده و هر شنبه معترضان در یک سال گذشته در خیابان‌های فرانسه تجمع کرده‌اند.

دولت مکرون تلاش کرد با اعمال برخی از اصلاحات به این اعتراضات خاتمه دهد؛ اما آتش اعتراضات فروکش نکرد و شعله‌ورتر و فراگیرتر شد و نارضایتی از سایر سیاست‌های دولت نیز به شعار‌های معترضان افزوده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار