کریمی گفت: ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد که میانگین سنی آنها بیش از ۲۵ سال است.
احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیونداران کشور درگفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور وجود دارد، گفت: میانگین سنی خودروهای سنگین اعم از کامیون و خاور به بیش از ۲۵ سال رسیده که البته آمارهای واقعی بسیار بالاتر از آن است.
او توضیح داد: قیمت کامیون اگر در سالهای گذشته ۷۰۰ میلیون تومان بود هماکنون نرخ آن به ۲ میلیارد تومان رسیده که این حجم افزایش قیمتی در سایه عدم نظارتها اتفاق افتاده است.
کریمی با بیان اینکه میزان بهرهوری در حوزه کامیونها بسیار کاهش یافته است، گفت: ما همواره انتظار داشتیم که دولت با ارائه تسهیلات کافی زمینه را برای نوسازی ناوگانهای جادهای فراهم کند، اما به دلیل بیتوجهی به این بخش شاهد کاهش بهرهوری و سرمایهگذاری در این بخش هستیم.
دبیر انجمن اتحادیه کامیونداران کشور بیان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی ۴۰ درصد از بهای خرید ناوگانها از طریق تسهیلات پرداخت میشود این در حالی است که در ایران نه تنها تسهیلاتی برای خرید این خودروها، پرداخت نمیشود بلکه روزانه قیمت کامیونها افزایش مییابد.
او توضیح داد: نامههای سرگشادهای به مراجع مختلف جهت نوسازی ناوگانهای فرسوده کامیون ارسال کردهایم که متأسفانه با پاسخهای فاجعه آمیزی از جمله اینکه هیئت مدیره شرکتهای خودروسازی در این مورد تصمیم بگیرند، مواجه شده ایم. دولت باید در این بخش هر چه سریعتر وارد شود و طرح فراموش شده کلید به کلید را مجدداً اجرایی کند.
کریمی با اشاره به اینکه صنف حملونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هماکنون میزان ناوگانهای فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمانهای مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمیگیرد.
کریمی با اشاره به اینکه صنف حملونقل با یک بیماری بزرگی به نام فرسودگی مواجه شده است، گفت: هماکنون میزان ناوگانهای فرسوده در این بخش به شدت افزایش یافته این در حالی است که هیچکدام از سازمانهای مرتبط مسئولیت آن را برعهده نمیگیرد.
انتهای پیام/
فقط برا دلالان خوب شده
چرا یکی رسیدگی نمی کند