رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از ثبت نام ۵۲۲ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد‌.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲۲ نفر طی هفت روز، داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این استان شدند که ۱۸ درصد بیشتر از دوره پیشین است.

وی افزود: این تعداد، ۷۸ نفر بیشتر از داوطلبان ثبت‌نام کرده در استان طی دوره پیشین مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: از کل ثبت‌نام‌کنندگان در آذربایجان‌غربی، ۴۷۲ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند که بیشترین بانوی ثبت‌نامی در این مدت مربوط به ارومیه با ۲۵ نفر است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۶۳ نفر در ارومیه، ۶۹ نامزد در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، ۴۸ داوطلب در حوزه خوی و چایپاره، ۴۴ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۳۸ داوطلب در ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۳۵ نفر در هرکدام از شهرستان‌های سلماس و بوکان، ۳۱ داوطلب در مهاباد، ۳۰ داوطلب در میاندوآب و ۲۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت ثبت‌نام کردند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های ۱۰ گانه در استان بانوان نیز داوطلب شدند، ادامه داد: از ۵۰ بانوی ثبت‌نامی، ۲۵ نفر در مرکز استان، هشت نفر در خوی و چایپاره، چهار بانو در هرکدام از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب، سه نفر در سلماس، ۲ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب و یک نفر در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مهاباد، نقده و پیرانشهر – سردشت نام‌نویسی کردند.

مصطفوی گفت: در فرایند ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۰ نماینده دوره پیشین و ۲۱ نماینده دوره‌های گذشته در استان ثبت نام کردند که رقمی قابل توجه است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان این دوره در آذربایجان‌غربی کمتر از ۵۰ سال سن دارند که می‌تواند نشان‌دهنده توجه جوانان برای حضور در عرصه انتخابات باشد.
 
انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: انتخابات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.