کشتی مهاجران غیر قانونی در سواحل موریتانی توقیف شد

گارد ساحلی موریتانی یک فروند کشتی حامل مهاجران غیرقانونی از کشور‌های سنگال و گامبیا را که در حال حرکت به سمت اروپا بود، توقیف کرد.

کشتی مهاجران غیر قانونی در سواحل متانی توقیف شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، گارد ساحلی موریتانی با متوقف کردن یک فروند کشتی حامل مهاجران غیرقانونی از کشور‌های سنگال و گامبیا، در نظر دارد این مهاجران را به کشور‌های مبداء شان بازگرداند.

گارد ساحلی موریتانی یک کشتی دیگر را ردیابی کرد که حامل مهاجران و پناهجویان بود. این مهاجران در طول مسیر موسوم به مسیر غرب در حال حرکت به سمت اروپا بودند.

محمد وال، خبرنگار الجزیره انگلیسی در گفت‌وگویی زنده از سواحل موریتانی گفت: «این قایق دیروز توقیف شد. موقعیت این قایق در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ساحل موریتانی گزارش شده است. این قایق در شمال نواکشوت پایتخت موریتانی توقیف شد. ۱۹۲ مهاجر سوار بر این کشتی بودند که شامل ۱۱ زن و دو کودک می‌شود. همه این مهاجران در سلامت بسر می‌برند. مسئولان امر درموریتانی برخی آزمایشات پزشکی را از این مهاجران انجام دادند.»

آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد یک قایق پناهجویان با بیش از ۱۵۰ مسافر در سواحل موریتانی واژگون شد. (بیشتر بخوانید)

مهاجرانی که دیروز کشتی‌شان توقیف شد به همراه مهاجران بازمانده از حادثه واژگونی کشتی، با چندین دستگاه اتوبوس به نواکشوت منتقل شدند. قرار است این مهاجران اواخر امروز به کشور‌های خود یعنی سنگال و گامبیا بازگردانده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار