رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان تایباد خریداری شد.

خریدبیش از ۱۱ تن زعفران در تایبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: در اجرای طرح خرید تضمینی زعفران هر کیلوگرم زعفران نگین به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

او تصریح کرد: طرح خرید تضمینی زعفران که برای دومین سال در این شهرستان اجرا می‌شود تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: روزانه افزون بر ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در تایباد خریداری می‌شود و ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی شده زعفران پس از تایید محصول به کشاورزان پرداخت شده و ۷۰ درصد دیگر آن در عقد قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت می‌گردد.

خدادادی افزود: با توجه به قیمت‌های مصوب دولتی در سال جاری استقبال کشاورزان از خرید تضمینی محصول زعفران در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: در حال حاضر با این میزان خرید، ۳۰ درصد زعفران خریداری شده در استان از آن کشاورزان تایبادی است.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت:  پارسال هفت تن زعفران از کشاورزان تایباد خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵تن زعفران خشک از این کشاورزان خریداری شود.

خدادادی افزود: تایباد ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت زعفران دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن زعفران در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام //ا.ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.