معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از ساخت و بهسازی ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در مدت ۲ سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مهدی عبوری معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت:ساخت و بهسازی راه روستایی در قالب طرح ابرار انجام می‌شود که توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های راه روستایی از اهداف این طرح است.

عبوری تعادل بخشی به استقرار نظام جمعیتی را از جمله برنامه‌های اولویت دار و بسیار مهم در سند توسعه استان‌ها اعلام کرد و افزود: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق آن دارند.

او با بیان اینکه برای تحقق این برنامه، طرح‌های بازآفرینی شهری و اقدام ملی مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: با تحقق این طرح‌ها مناطق بافت فرسوده و حاشیه نشین  متحول خواهد شد.

عبوری ارائه تسهیلات تبصره‌ای و اعمال تخفیفات برای صدور پروانه‌های ساختمانی را مشوقی برای کمک به ساکنان این مناطق دانست و گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر اینکه تولید مسکن رونق خواهد گرفت، فرصت‌های اشتغالزا به صورت ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۹ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه در خراسان شمالی، چهار هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب، ۵۰ درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: باید به ایجاد زیرساخت‌های توسعه و اشتغال در روستا‌ها سرعت داده شود تا از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

در این مراسم از زحمات علیرضا مصطفی زاده قدردانی و عبدالمجید نژاد صفوی به عنوان مدیر کل جدید راه و شهرسازی خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.