«خلوصی آکار» در مراسمی درباره عملیات «چشمه صلح» ترکیه در سوریه و همچنین تعهدات این کشور در قبال ناتو سخن گفت.

وزیر دفاع ترکیه: آنکارا هیچ چشم‌داشتی نسبت به اراضی کشور‌های همسایه نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا به همه مسئولیت‌ها و وظایف خود در چارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عمل کرده است، افزود: تهدیدات علیه ناتو امری جدی است و این سازمان هم باید تهدید‌ها علیه ترکیه را جدی تلقی و با آن مقابله کند.

خلوصی آکار به همراه فرماندهان یگان‌های ارتش ترکیه در قرارگاه فرماندهی نیروی زمینی درباره عملیات چشمه صلح سخن گفت.

خلوصی آکار اظهار داشت: دولت ترکیه بر اساس توافق با آمریکا و روسیه به عنوان دو کشور متحد و دوست عملیات چشمه صلح را در شمال شرق فرات آغاز کرد. در این عملیات همه اصول توافق‌نامه‌ها رعایت شد. از آمریکا و روسیه نیز انتظار داریم که به مسئولیت‌های خود در چارچوب توافقنامه‌های دوجانبه عمل کنند. هدف دولت ترکیه مبارزه با گروه‌های تروریستی است و هیچگونه برخوردی با اقوام و پیروان مذاهب در سوریه ندارد. دولت ترکیه هیچ چشم‌داشتی نسبت به اراضی کشور‌های همسایه ندارد.

آکار افزود: دولت ترکیه اجازه نخواهد داد که در شمال سوریه کریدور تروریسم ایجاد شود. ترکیه در داخل کشور و در عملیات برون مرزی (عراق و سوریه) به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد و در دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی نیز از حقوق و منافع ملی خود دفاع می‌کند. منابع انرژی جمهوری ترک قبرس شمالی نیز باید طبق حقوق بین‌المللی تامین و حفظ شود. ترکیه هرگز در دفاع از حقوق و منافع مردم ترک قبرس شمالی عدول نخواهد کرد.

وزیر دفاع ترکیه درباره قرارداد همکاری میان ترکیه و لیبی درباره تامین و حفظ حقوق و حاکمیت دریایی دو کشور در مدیترانه شرقی گفت: قرارداد همکاری دو کشور تهدیدی علیه هیچ یک از کشور‌های ساحلی دریای مدیترانه شرقی نیست.

وی افزود: ترکیه همه مسئولیت‌ها و وظایف خود را درچارچوب پیمان ناتو بجا آورده است. تهدیدات علیه ناتو امری جدی است. ناتو نیز باید تهدید‌ها علیه ترکیه را جدی تلقی و با آن مقابله کند. ارتش ترکیه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی فتح‌الله گولن/ فتو، داعش، ”پ ک ک/ اتحاد جوامع کردستان/ حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق PKK/KCK/PYD-YPG“ و نیز مقابله با تهدیدات تروریستی و ... به عملیات خود ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار