هاشمی گفت: نباید هوشمندسازی تهران را شبیه یک ویترین زیبا کنیم که درون آن اتفاقی رخ نداده است.

دستورالعمل جامعی برای هوشمندسازی شهر‌ها تهیه نشده است/ مدیریت هوشمند بیشتر یک ژست استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در افتتاح سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه مدیریت هوشمند موضوعی است که در افزایش اثربخشی و کارآمدی تهران بسیار مطرح شده است، گفت: در دهه اخیر در تهران و در چند دهه گذشته در کشور‌های توسعه یافته این موضوع به صورت جدی مطرح شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع بسیار مهم مربوط به بحث داده‌های باز است که می‌تواند در ادامه هوشمندسازی تهران مؤثر باشد.

او با بیان اینکه یک نسخه واحدی برای هوشمندسازی شهر‌ها در دنیا نوشته نشده است، افزود: هر شهر چالش خودش را برای هوشمندسازی دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یک دستورالعمل جامع برای ورود به هوشمندسازی در شهر‌ها نوشته نشده است و این باعث شده تا برخی شهر‌ها خوب عمل کرده و برخی هم عملکرد خوبی نداشته باشند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ما باید یک نقشه راه داشته باشیم که نسبت به آن فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت بالا بردن بازدهی کار گفت: برای این کار باید نحوه هوشمندسازی مؤثر واقع شود و بحثی که در اینجا موضوعیت دارد بحث جمع‌آوری دیتا‌ها است.

او با بیان اینکه نباید هوشمندسازی تهران را شبیه یک ویترین زیبا کنیم که درون آن اتفاقی رخ نداده است؛ اظهار کرد: در جهان نرم‌افزار‌های تحلیل داده بسیار وجود دارد، اما آن چیزی که مهم است نبود داده‌های صحیح است و ما در این کار خلأ جدی داریم و اگر این مسئله را حل نکنیم در امر هوشمندسازی هم نمی‌توانیم موفق باشیم و فقط ژستی از هوشمندسازی را خواهیم داشت که پشت آن حل مسئله وجود ندارد.

هاشمی با بیان اینکه سال‌ها است بر روی طرح حمل و نقل تهران کار می‌شود، بیان کرد: ولی پایه آن بر مبنای حرکت مبدأ و مقصد مردم است و ما این داده‌ها را به صورت واحد در یک جا نداریم، زیرا بخشی در اختیار شهرداری، بخشی در اختیار پلیس و بخشی هم در اختیار تاکسی‌های اینترنتی است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: برای اینکه دچار هوشمندسازی نشویم باید مسئله داده‌ها را هیئت دولت برای ما روشن کند و اگر مشکل دیتا نداشته باشیم برای صدور پروانه می‌توانیم به جای صرف یک سال زمان در ۷۰ روز پروانه را صادر کنیم.

او با بیان اینکه مدیریت هوشمند بیشتر یک ژست است و در اصل نیازمند به روزرسانی مرتب داده‌ها هستیم، اظهار کرد: در امر ایجاد نرم افزار‌های مناسب خوب پیش رفتیم، ولی در امر داده‌ها عقب هستیم و این فرق ما با کشور‌های پیشرفته دنیا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار