مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: از جمعیت ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفری واجد شرایط در استان ۶۹۰ هزار و ۳۰۰ نفردر هشت ماهه امسال کارت هوشمند ملی را دریافت کرده‌اند.

بیش از ۸۲ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سیدعلی شفیعیمدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت‌احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می‌شود که این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی کاغذی شده‌اند و با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد. 

این مسئول ادامه داد: با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.

او با اشاره به تعداد دریافت‌کنندگان کارت هوشمند ملی، افزود: در حال حاضر تعداد واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر است که از این تعداد ۶۹۰ هزارو ۳۰۰ نفر کارت خود را دریافت کرده‌اندکه ۸۲.۳۲ درصد از جمعیت واجد شرایط را شامل می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: درهشت ماهه امسال ۴۴ هزار و ۵۸۱ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده که این میزان تا پایان سال گذشته ۱۵۲هزار و ۷۹۵ فقره بود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، یادآور شد: تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در این استان ۵۰ ایستگاه است که این تعداد شامل ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ پست، ۱۷ دفتر پیشخوان و ۸ ایستگاه سیار است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.