رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از افزایش تولید زالو در کشور به ۵ میلیون قطعه خبرداد.

بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حاشیه دیدار از بخش‌های مختلف مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی فراهان  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: میزان تولید زالو در کشور در سال گذشته بیش از ۳ میلیون قطعه بوده که امسال این تعداد به ۵ میلیون قطعه افزایش خواهد داشت.

افزایش ۶۶ در صدی تولید زالو در کشور

بهمنی افزود: بسیار جای امیدواری هست که دوستان جوان و دانشمندی در مرکز پرورش زالوی طبی کشور در فراهان در ارتباط با تولید زالو و فراورده‌های جانبی آن در حال فعالیت هستند.

او اضافه کرد: پرورش زالو در طب سنتی در کشور جایگاه ویژه‌ای را از گذشته‌های دور داشته و در سال‌های اخیر به صورت تجاری در برخی از استان‌های کشور از جمله استان مرکزی شروع شده که با توجه به آماری که به دست آمده در سال گذشته میزان تولید در کشور بیش از سه میلیون قطعه بود که امسال این تعداد به بیش از ۴ تا ۵ میلیون قطعه قابل انتظار است.

کمک موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به صنعت مهم و نوپا ی پرورش زالوی طبی

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه زالو می‌تواند یکی از موجودات آبزی تلقی شود و دوستان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به عنوان متولی تحقیقات در زمینه آبزیان خوشحال میشویم که بتوانیم به کمک این افراد و این صنعت مهم و نوپا در کشور بیایم.

او تصریح کرد: مذاکراتی را با وزارت بهداشت و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران داشتیم و بنابراین هست که بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه فعالیت‌های مشترکی را برای تولید محصولات تجاری در زمینه‌های پزشکی دارویی و آرایشی و بهداشتی با وزارت بهداشت انجام برسانیم.

فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان   در عرصه‌های علمی بین‌المللی  پرورش زالو

بهمنی ادامه داد: مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی فراهان و یا شرکت‌های مشابه که در این زمینه مهم در کشور فعالیت می‌کنند و خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که واجد مقالات علمی و حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی در مجامع علمی هستند می‌توانند به عنوان یکی از مراکز مهم توسعه در حمایت باز تلاقی قرار بگیرند.

او اظهار کرد: انشاالله بتوانیم این حرکت را در کشور به سمت و سوی مثبت و مهمی که بتواند هم مسائل بهداشتی کشور و هم مسائل ارزآوری و یا مسائلی را که برای اشتغال زایی هست را انشا الله تامین کند.

بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، ناصر کرمی راد مدیر کل بازسازی ذخایر و حفاظت از منابع ژنتیک آبزیان سازمان شیلات ایران و مسئولان شهرستان فراهان از بخش‌های مختلف مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی در فراهان بازدید و مشکلات و برنامه‌های این مرکز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار