همایون اسعدیان و محمد احسانی، رقابت فیلم اولی‌ها با پیشکسوتان هنر هفتم در جشنواره فجر را امیدوارکننده خواندند.

اظهار نظر دو عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر درباره رقابت فیلم اولی‌ها با پیشکسوتانبه گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، همایون اسعدیان از کارگردانان سینمای ایران که ریاست هیئت مدیره خانه سینما را عهده دار است گفت: من نگاهم معطوف به اسامی نیست، در چند سال گذشته شگفتی‌ها حاصل کار جوانان بوده نه فیلمسازان اسم و رسم‌دار. قصد توهین به پیشکسوتان را ندارم، اما در سال‌های اخیر اگر شگفتی بود کار دست فیلمسازان جوانان بوده است. برای من بسیار لذت‌بخش است که نسل جدید سینما تا این اندازه سینما را می‌شناسد، علم آن را دارد و می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. تصور می‌کنم با توجه به سیل عظیم جوانانی که وجود دارد نتایج خوبی را از سمت آنان شاهد باشیم.

این کارگردان که در چندین دوره جشنواره موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده است، خاطر نشان کرد: در جشنواره سال گذشته حدود ۵ فیلم خوب، ۵ فیلم متوسط و چیزی نزدیک به ۱۰ فیلم ضعیف داشتیم. این آمار برای جشنواره‌ای که آثار خود را از میان ۸۰ تا ۱۰۰ فیلم انتخاب می‌کند، کارنامه خوبی است. حتی در جشنواره‌های بزرگ دنیا هم که از میان هزار فیلم، آثار خود را انتخاب می‌کنند چنین نسبتی نمی‌بینید. اگر در جشنواره امسال هم همین مسیر طی شود اتفاق خوبی افتاده‌است.

سینمای‌ ایران در آستانه پختگی است

محمد احسانی عضو هیئت انتخاب سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هم درباره ارزیابی خود از جشنواره پیش‌ رو اظهار کرد: سال گذشته در سی‌وهفتمین دوره از جشنواره ملی فیلم فجر در هیئت داوران حضور داشتم و امسال هم توفیق شد تا به همراه دیگر همکاران به عنوان اعضای هیئت انتخاب به تماشای آثار متقاضی حضور در این رویدا‌د مهم بنشینم.

وی که سابقه معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را دارد ادامه داد: در میان لیست داوطلبان نام‌های بزرگی را دیدم و همچنین با‌خبرم از جوانانی که به عنوان فیلم‌اولی برای حضور در جشنواره فیلم فجر تلاش می‌کنند، از آنجایی که بر پایه فیلم‌های مستند و کوتاه ساخته شده توسط جوانان شناخت نسبی از آن‌ها به دست آوردم گمان می‌برم جشنواره خوبی پیش‌روی ما باشد

عضو هیئت انتخاب و داوری چندین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: هر سال به نسبت سال گذشته انگیزه و ذوق بیشتری دارم چرا که به‌نظرم سینمای ایران رفته رفته از حیث فنی، هنری و محتوایی در حال نزدیک شدن به پختگی است. امیدوارم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نیز شاهد آثار خوبی باشیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار