مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان این استان نیازمند تدوین یک برنامه جامع عملیاتی است.

رفع آسیب‌های حوزه کودکان نیازمند برنامه جامع عملیاتی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فریبا برنایی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در شورای اداری سراوان بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌ها بر حقوق کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی کودکان سیستان و بلوچستان در مرجع ملی حقوق کودکان کشور به طور ویژه در حال بررسی است و در تلاشیم ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات کودکان را به طور تخصصی شناسایی و در کارگروه‌های مرتبط پیگیری کنیم.

او  گفت: کنوانسیون سازمان ملل در مورد حق و حقوق کودکان معمولا کنوانسیون حقوق کودک نامیده می‌شود و این کنوانسیون معتقد است که همه کودکان در تمام کشور‌ها باید از حق و حقوق خود برخوردار باشند و دولت هر کشوری موظف است از کودکان حمایت کند.

مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این شورا به شرح مهمترین وظایف و ظرفیت‌های این کنوانسیون پرداخت و بیان کرد: مسائل مربوط به حقوق کودک در چهار کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرند و این کارگروه‌ها به منظور شناسایی وضعیت حقوق کودکان تشکیل شده و باید در سطح استان‌ها نیز راه‌اندازی شوند.

حسین عرفانی مقدم با اشاره به اینکه حقوق کودک نیازمند حمایت خاص است، افزود: در سند توسعه حقوق کودک به طور مبسوط به وظایف دستگاه‌ها در قبال این حقوق اشاره شده است.

فرماندار سراوان نیز اظهار داشت: این شهرستان دارای ۳۸۴ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان است و طرح امنیت پایدار جهت حفاظت از حریم مرزی توسط بومیان موفق بوده است.

علیرضا شهرکی گفت: با توجه به اینکه فرصت اقتصادی مرز جهت ترانزیت کالا در بخش صادرات تاثیرگذاری خوبی در کشور دارد، اما آسیب‌هایی را به دنبال داشته که یکی از آن‌ها در حوزه کودکان کار و موضوع قاچاق سوخت در مسیر مرز توسط کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار