مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از زمینه‌های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی است.

ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: از جمله سرمایه‌های مهم هر سازمان "سرمایه‌های فکری" است که شامل دانش، تجربه، تخصص و توانمندی افراد، سرمایه‌های ساختاری و ایجاد ارتباط موثر بین افراد داخل و خارج از سازمان است؛ مدیریت اثربخش این نوع سرمایه در سازمان‌ها بسیار مهم است.

او ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به ویژه از جهت وجود نیروی انسانی جوان و کارآمد یک ظرفیت خوب را فراهم کرده است، البته اگرچه مثل بسیاری از قسمت‌ها با کمبود نیرو مواجه بوده و ما نیز در جلسات وزارتی پیگیر این موضوع هستیم، اما در حال حاضر نیرو‌های مشغول در کانون نیرو‌های کیفی و متخصص هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان و حتی معلمان از فعالیت‌های کانون بی‌اطلاع هستند لذا لازم است ارتباط همکاران، دانش آموزان و خانواده‌ها به ویژه در سطح مشهد با کانون حفظ شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستر بسیار مناسبی برای شکوفایی و پرورش استعدادهاست چرا که فعالیت‌های آن، معطوف به علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان بوده و ممکن است در مدرسه امکان پرداختن به این فعالیت‌ها وجود نداشته باشد.

خدابنده افزود: امروز خلاء موجود در تولید محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان احساس می‌شود به گونه‌ای که گاه می‌بینیم ارتباط دانش‌آموزان با کتاب‌ها و تولیدات فرهنگی اجنبی و بیگانه بیشتر است، لذا لازم است این خلا را با توجه بیشتر به این حوزه و یا تعریف فرایند‌های نوین پر کنیم.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، ارسال کتابخانه‌های سیار به مدارس شبانه‌روزی و سایر مدارسی است که امکان راه‌اندازی کتابخانه ندارند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار