وزیر نیرو گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همکاری مجلس و بخش خصوصی،۱۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات را به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کردیم .

نصب ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جریان افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، ظرفیت نیروگاهی کشور در سال ۹۲ را ۶۹ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همکاری مجلس و بخش خصوصی،۱۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات را به این ظرفیت اضافه کردیم و اکنون ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشور نصب شده است.

او افزایش تولید در بخش نیروگاهی کشور را سالانه ۳۸ درصد عنوان کرد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم (سال ۱۴۰۰)، هفت هزار مگاوات، به ظرفیت فعلی نیروگاهی کشور اضافه می‌شود.

اردکانیان با اشاره به همکاری بسیار خوب بخش خصوصی با وزارت نیرو افزود: اکنون صد‌ها شرکت مشاوره‌ای، پیمانکاری و ... با وزارت نیرو همکاری دارند که زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ هزار نفر را ایجاد کرده‌اند.

وزیر نیرو از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: اکنون امکان اتصال برق و تبادل انرژی به همه کشور‌های همسایه که با هم مرز زمینی داریم، فراهم شده است.

وزیر نیرو به همراه رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور افتتاح چند طرح آب و برق و شرکت در نشست شورای اداری استان وارد کرمانشاه شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.