«چاک شومر» از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا خواست محاکمه دونالد ترامپ را در اولویت رقابت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

تاکید شومر بر اولویت محاکمه ترامپ بر رقابت‌های انتخاباتی آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا گفته است همکاران دموکراتش مانند الیزابت وارن، سناتور ماساچوست و برنی سندرز، سناتور ورمونت باید جلسه دادرسی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنا را در اولویت رقابت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

شومر با اشاره به اینکه کمیته دادرسی سنا باید پیش از انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، این پرونده را تکمیل کند، گفت: این موضوع در اولویت قرار دارد. این یکی از تصمیمات جدی است که باید گرفته شود و من به همه اعضای انجمن حزبی [کاکس]گفتم که باید اول برای آن [محاکمه ترامپ] برنامه ریزی کرد.

انتظار می‌رود جلسه محاکمه در سنا یک روز پس از سال نوی میلادی آغاز شود، اما شومر و میچ مک کانل، رهبر جناح اکثریت در کنگره آمریکا باید در مورد تنظیم پارامتر‌های این محاکمه با هم مشورت کنند.

ترامپ اکنون با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره روبروست که اگر اتهامات او در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تایید شود، کیفر خواست برای تصویب به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌شود. پس از آن محاکمه پارلمانی ترامپ به سنا منتقل می‌شود و اعضای سنا نقش هیئت منصفه را خواهند داشت. رئیس دادگاه عالی آمریکا نیز بر روند این محاکمه نظارت خواهد داشت. اگر ترامپ با دو سوم آرای اعضای سنا محکوم شود از ریاست جمهوری برکنار خواهد شد که این امر به دلیل حضور اکثریت جمهوریخواهان در سنا تا حدودی بعید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار