مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان گفت: گاه با طولانی شدن دریافت برخی مجوز‌ها و بروکراسی های اداری، به واحد‌های تولیدی زیان وارد می‌شود.

بروکسی‌های طولانی، عامل خسارت به واحد‌های تولیدیوحید تعقیبی مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد,گفت: طولانی بودن فرایند اداری صدور مجوز‌های لازم که منجر به عقب افتادن زمان راه اندازی و تحمیل هزینه‌های جانبی به شرکت‌ها می‌شود از مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی در حال احداث است که این روند گاه به استعلام از بیش از ۳۰ سازمان منجر می‌شود.

او تصریح کرد: عملکرد اداره تامین اجتماعی، اداره دارایی و اداره کار و رفاه اجتماعی نیز در بروز برخی مشکلات اثرگذار است و باعث ایجاد خسارت به تولیدکننده می‌شود.

تعقیبی افزود: طولانی بودن زمان حسابرسی بیمه شرکت‌ها، نبود سامانه الکترونیکی یکپارچه در بین شعبه‌های تامین اجتماعی، طولانی بودن روند حسابرسی دفاتر شرکت‌ها ومشکلات ایجاد شده در مراودات شرکت‌ها به خاطر فهرست سیاه اداره دارایی در مبحث ارزش افزوده و محاسبه مالیات و صدور اجراییه غیر واقعی برای شرکت‌ها، طولانی بودن روند پاسخ گویی به استعلامات و صدور مجوز‌های بهداشتی لازم برای صنایع و دریافت تسهیلات از بانک‌ها مواردی هستند که در تسریع کار واحد‌های تولیدی خلل وارد می‌کنند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان فریمان گفت: متاسفانه فرایند طولانی اداری تشکیل پرونده و استعلامات برای دریافت تسهیلات، اداره کار و رفاه اجتماعی و فرایند طولانی ثبت یک شرکت از دیگر مواردی است که صاحبان سرمایه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.