معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پرورش زنبور عسل از مشاغل کم هزینه و پر در آمد به شمار می رود.

شغلی کم هزینه اما پر در آمدمجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: پرورش زنبور عسل به دلیل برداشت چند نوع محصول از آن یکی از مشاغل پر درآمد است.

تقی زاده افزود: عسل، ژل رویال، گرده گل، موم و بره موم محصولاتی هستند که از پرورش زنبور عسل بدست می‌آیند.

او با اشاره به سرشماری سال ۹۸ از زنبورستان‌های استان گفت: در حال حاضر در البرز ۴۳۴ زنبورستان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این زنبورستان‌ها ۶۹ هزار و ۹۰۹  فروند کلنی (کندو) زنبورعسل دارند که طی یک سال گذشته ۳۵۲ هزار و ۶۴۲ کیلو گرم تولید عسل داشته اند.

تقی زاده به تولید دیگر محصولات ودر آمد زایی آن‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ کیلوگرم تولید ژل رویال، ۶ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم تولیدگرده، ۹ هزار و ۴۶۵ کیلوگرم موم و هزار و ۶ کیلوگرم بره موم محصول زنبورستان‌های امسال بوده.

او در پایان افزود: در فصل بهار و به دنبال تشدید تخم گذاری در کندو‌های متوسط حدود ۵۰ هزار فروند زنبور و در کلنی‌های قوی تا حدود ۸۰ هزار فروند موجود می‌باشد، اما  در فصل زمستان جهت کاهش مصرف منابع ذخیره‌ای و عدم دسترسی به منابع جمعیت انتظار می‌رود حدود ۹ هزار فروند باشند.

انتهای پیام / م.م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.