جانشین رییس پلیس راه همدان گفت: ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در همدان شناسایی شد.

شناسایی۷۰ نقطه حادثه‌خیز در همدانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ غلامعلی همایی، جانشین رئیس پلیس راه همدان گفت: ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که ایمن‌سازی این مسیر‌ها با تعامل اداره راهداری در حال پیگیری است.

سرهنگ غلامعلی همایی افزود: جاده فیروزان - نهاوند از سمت کنگاور به علت عرض کم و تردد زیاد، جاده قدیم همدان - ساوه و دور برگردان پادگان قهرمان از جمله مسیر‌های حادثه‌خیز این استان است.

او بیان کرد: نقاط حادثه خیز بر اساس میزان سوانح، شدت سوانح بر اساس آمار به دست آمده در سه سال پیاپی، ضرایب پیش بینی شده برای سوانح فوتی، جرحی و خسارتی تعیین می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راه همدان گفت: برای ایمن سازی مسیر‌های حادثه خیز، اضافه کردن شانه راه، عریض کردن جاده ها، نصب گاردریل و نیوجرسی، روکش آسفالت، خط کشی، نصب روشنایی و دوربین کنترل سرعت صورت می‌گیرد.

سرهنگ غلامعلی همایی یکی از علل بروز حادثه جاده‌ای در این استان را وجود مسیر‌های دوطرفه دانست و افزود: باید مسیر‌های رفت و برگشت از جمله جاده غارعلیصدر، فیروزان نهاوند، جاده قدیم همدان - ساوه و تویسرکان - کنگاور با قرار دادن نیوجرسی از یکدیگر جدا شوند تا شاهد سوانح رخ به رخ نباشیم.

جانشین رئیس پلیس راه همدان بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و نیرو‌های پلیس راه به همراه راهداری و هلال احمر در مسیر‌های شریانی به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر آوج، اسدآباد، همه کسی، دخان و آورزمان تویسرکان مستقر می‌شوند.

سرهنگ همایی با بیان اینکه استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است اضافه کرد: تیم‌های پلیس راه به خصوص در مسیر‌های که احتمال انسداد و بسته شدن آن به خاطر ریزش برف وجود دارد حضور می‌یابند و با هماهنگی اداره راهداری نمک پاشی و پاکسازی جاده‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.