مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : درسطح استان ۶۳ دانش‌آموز اوتیسم داریم که متاسفانه فضای آموزشی استانداردی برای تحصیل آن‌ها نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعداد کل دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه را ۳۹۱۷ دانش آموز اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۲۳۷۶ دانش آموز در مدارس فراگیر استان و ۱۵۴۱ نفر نیز در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

او به کمبود نیرو‌های آموزشی این حوزه اشاره کرد و گفت : متاسفانه تعداد کل پرسنل و مربیان آموزشو پرورش استثنایی استان حدود ۴۱۵ نفر است که جوابگوی این تعداد دانش آموز نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بابیان اینکه اغلب خانواده‌های دارای فرزندان بانیاز‌های ویژه معمولا دچار فقر فرهنگی، اقتصادی و... نیز هستند، گفت: باتوجه به این مسئله، این خانواده‌ها از پس هزینه‌های بالای ایاب و ذهاب فرزندانشان برنمی‌آیند و ما هرساله هزینه‌هایی را برای این امر اختصاص می‌دهیم.

او گفت: کل هزینه سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان که بیش از ۱۵۰۰ نفر هستند در سال گذشته رقمی حدود یک میلیارد تومان بود که امسال نیز به حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این امر نیاز داریم.

یزدان پناه برلزوم افزایش دوره‌های مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در استان و بویژه در مناطق مرزی تاکید کرد و گفت: در مناطق اورامانات نزدیک ۱۷۴ دانش آموز وجود دارد که تنها برای مقطع ابتدایی آن‌ها فضای آموزشی داریم و بسیاری از آن‌ها پس از این مقطع ترک تحصیل می‌کنند، برای همین نیاز است یک مجتمع شبانه‌روزی پیش حرفه‌ای و حرفه آموزی ویژه این دانش آموزان را در جوانرود راه‌اندازی کنیم.

او میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث چنین مجتمعی را نزدیک به پنج میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: امیدواریم این مرکز با مساعدت مسئولین استانی و کمک خیرین راه اندازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به افزایش تعداد دانش آموزان اوتیسم در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: درحال حاضر نزدیک به ۶۳ دانش آموز اتیسم در استان داریم که فضای آموزشی تخصصی استاندارد برای آموزش آن‌ها وجود ندارد.

او گفت: از آنجایی که دانش آموزان اوتیسم به واسطه نوع معلولیت خود نمی‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند، پیشنهاد می‌کنیم مرکز تخصصی جامع برای این دانش آموزان در استان راه اندازی شود که طبق برآورد‌ها به نزدیک چهارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یزدان پناه همچنین به وجود ۲۳۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در منطقه شمال شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها یک مدرسه در این منطقه برای تحصیل این دانش آموزان داریم که امیدواریم با مساعدت مسئولین یک مدرسه ۱۰ کلاسه دیگر برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی در این منطقه راه اندازی شود.

او میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را حدود سه میلیارد تومان برآورد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.