مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان گذشته ۳۴۰ هزار تن انواع کالا از سمت گذرگاه رسمی دوغارون به سمت کشور افغانستان ترانزیت شد.

ترانزیت ۳۴۰هزار تن کالا از گمرک مرزی دوغارون به افغانستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کوه گرد مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: ۳۴۰ هزار تن انواع کالای ترانزیت شده به ارزش یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار است.

او افزود: سال گذشته افزون بر ۸۳۰ هزار تن ترانزیت خروجی انواع کالا از سمت گمرک دوغارون به افغانستان و برخی از کشور‌های هدف بود.

او ادامه داد: هرات یکی از مهمترین بازار‌های کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

او تصریح کرد: گمرک مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبر‌های زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: این گمرک ۱۰۰ ساله به عنوان یک کانون اقتصادی و در زمره پنج گمرک برتر کشور محسوب می‌شود که نقش بسزایی در اشتغالزایی جوانان منطقه داشته است.

کوه گرد افزود: در حال حاضر افزون بر ۲۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف اقتصادی در گمرک مرزی دوغارون فعال است و با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در حال حاضر ۱۰۰ درصد برنامه‌های مختلف اقتصادی در این گمرک با تجهیزات روز کنترلی و الکترونیکی انجام می‌شود.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد، تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.