به مناسبت هفته پژوهش از ۸۰ پژوهشگر، محقق، فناور و اصحاب فرهنگ گیلکی شهرستان رشت تجلیل شد.

تجلیل از پژوهشگران برتر رشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان درمراسم تجلیل از پژوهشگران ، محققان و اصحاب فرهنگ گیلکی  در سالن اجتماعات فرمانداری رشت، نقش پژوهشگران و محققان را در جامعه ارزشمند دانست و گفت: گیلان توانمندی‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف پژوهش و علمی وتحقیق دارد که در راستای ارتقاع علمی استان باید از توانمندی‌های این افراد استفاده شود.

او افزود: با توجه به اینکه پتانسیل‌های زیادی در زمینه گردشگری در گیلان وجود دارد باید از علم نوین وروز در زمینه رونق گردشگری در این استان استفاده کنیم.

میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت هم در این جلسه پژوهشگران را بستر سازان توسعه علمی در جامعه دانست و گفت: پژوهش محور اصلی کشف استعداد درونی فرد و جامعه است و جامعه که به سمت پژوهش و تحقیق می‌رود جامعه زنده و پویا است .

او افزود: نظام آموزشی برای خلق توسعه و دست آورد‌های نتیجه بخش باید متکی به پژوهش و تحقیق باشد و محققان و پژوهشگران در این باره نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه پژوهش‌ها و تحقیقات امروز می‌تواند چالش‌های کشور را برطرف سازد گفت: محققان و پژوهشگران باید برای کاربردی شدن پژوهش‌ها تلاش کنند.

در این مراسم چند تن از پژوهش گران آخرین دست آورد‌های پژوهشی خود را ارائه دادند.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.