رئیس‌جمهور لبنان در نشستی مشترک با ژنرال انگلیسی، درباره آینده لبنان و گذر این کشور از بحران ابراز امیدواری کرد.

میشل عون: لبنان از این مرحله دشوار عبور خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در نشست مشترک با ژنرال «جان لوریمر» مشاور ارشد وزارت دفاع انگلیس در امور خاورمیانه در بیروت گفت: لبنان از این مرحله دشوار عبور خواهد کرد.

وی افزود تعمیم اتهام فساد به همه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی، باعث بی‌اعتمادی لبنانی‌ها به رهبران خود می‌شود و بر اعتبار لبنان در خارج تأثیرمنفی می‌گذارد.

ژنرال انگلیسی نیز در دیدار با عون بر تداوم حمایت کشورش از ارتش لبنان و تمایل لندن برای شکل‌گیری هر چه سریع‌تر دولت جدید و تکمیل همکاری‌ها با بیروت در همه عرصه‌ها تأکید کرد.

لبنان اخیرا شاهد اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای مختلف است، این اعتراضات موجب شد سعد الحریری، نخست‌وزیر این کشور از سمت خود استعفا دهد.

قرار بود دوشنبه این هفته ۱۸ آذر جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر برگزار شود و «سمیر الخطیب» گزینه‌ای بود که بیشترین بخت را داشت، اما وی پس از دیدار با مفتی اهل سنت لبنان شیخ «عبداللطیف دریان» در دارالفتوا از نامزدی برای نخست وزیری استعفا داد و گفت دریان به او گفته از سعد الحریری حمایت می‌کند.

روزنامه الاخبار نیز با انتقاد شدید از نخست‌وزیر مستعفی لبنان نوشت: الحریری بار دیگر نامی را که قرار بود جانشین وی در پست نخست‌وزیری باشد سوزاند. سمیر خطیب پس از آنکه حمایت از الحریری را در دارالفتوا شنید از نامزدی برای نخست‌وزیری کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار