معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان از اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر هزار در حوزه دام و طیور دراین استان خبر داد.

اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر هزار در حوزه دام و طیور همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ارزش ریالی دام، تولیدات و اماکن پرورش دام صنعتی استان حدود ۸۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است، گفت: گردش مالی قابل توجهی در زمینه فعالیت دام و طیور و زنبور عسل وجود دارد که باعث پویایی زیربخش‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی نیز در این زمینه ایجاد شده است، بیان کرد: برای حدود ۷۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در حوزه فعالیت‌های دام و طیور در استان ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه جمعیت دامی استان حدود ۵ میلیون واحد دامی است، افزود: ۳۷۹ هزار راس گاو و گوساله معادل ۴/۵ درصد از دام سنگین و رتبه هفت کشوری در استان وجود دارد.

نظر پور بیان کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار گوسفند و بره معادل ۲/۸ درصد از دام سبک کشور و ۱۱۰ هزار راس بز و بزغاله معادل ۰/۷ درصد و رتبه ۲۵ کشور در استان موجود است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۵ واحد صنعتی پرورش دام، طیور و سایر ماکیان در استان فعال است، ادامه داد: از این تعداد ۷۹۳ واحد پرورش دام سبک و سنگین صنعتی با ظرفیت ۱۲۲ هزار و ۳۹۲ راس فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶۴۰ واحد پرورش طیور و سایر ماکیان در استان با ظرفیت پرورش بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه در حال فعالیت است.

نظرپوربا اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته تولید شیرخام ۲۶۲ هزار و ۵۰۷ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است عنوان کرد: تولید گوشت قرمز در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۲۸۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه هشت درصد رشد داشته است.

او در ادامه به تولید ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدایی سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ نیز در این مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است خاطرنشان کرد: تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

نظر پوربا اشاره به اینکه گوشت بوقلمون به میزان ۶۰۰ تن و گوشت شترمرغ ۲۷ تن در استان تولید شده است ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون ۹۵۸ هزار و ۵۲۵ تن جوجه یک روزه نیز تولید شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۷ درصد تعهدات استان در زمینه تولید مواد پروتئینی انجام شده است افزود: تعهدات تولید مواد پروتئینی در سال ۹۸ بر اساس برنامه ششم توسعه ۵۰۱ هزار و ۱۶ تن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار