فرمانده انتظامی لرستان گفت: امسال ۹۱۰ دستگاه خودرو شوتی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: امسال ۹۱۰ دستگاه خودرو شوتی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای توقیف شده است.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب  در صبحگاه مشترک طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان اظهار داشت: با توجه به حمل قاچاق توسط خودرو‌های شوتی و وقوع تصادف در محور‌های مواصلاتی استان، کنترل این محور‌ها و توقیف خودرو‌های شوتی در دستور کار پلیس راه قرار گرفت.

او  با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات رانندگی در جاده‌های لرستان وجود خودرو‌های قاچاق بر (شوتی) می‌باشد افزود: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او  با اشاره به اینکه امسال تصادفات درون و برون شهری لرستان ۱۲درصد کاهش داشته گفت: ۱۶۶ واحد گشت خودرویی در جاده‌های لرستان در اجرای طرح زمستانی حضور دارند.

او  بیان کرد: یکی از موضوعات بازدارندگی تصادفات، تجهیز سامانه‌های هوشمند نظارتی می‌باشد و اقتدار قدرت بازدارندگی در جاده‌ها نیاز به تجهیز این سامانه است.

فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود دغدغه تلفات جاده‌ای را دارند که در این راستا تجهیز سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها در حال اقدام است.

سردار مهدیان نسب گفت: ۵۰ درصد سیستم زیرساخت‌های لرستان در بحران سیل تخریب شد، بخشی بازسازی شده، اما برای تکمیل آن نیاز به بودجه کلان می‌باشد.

او  بیان کرد: بخشی از جاده‌های روستایی و درجه سه استان از وجود نظارت پلیس بی بهره هستند که باید با فرهنگ رسانی آسایش و ایمنی را در آن‌ها فراهم کنیم.

طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان از ۲۰ آذرماه به مدت یک ماه ادامه دارد.


انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار