رئیس شرکت توزیع کننده برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد که ادارات دولتی حدود هشت میلیارد افغانی به این شرکت بدهکارند.

بدهی هشت میلیارد افغانی ادارات دولتی افغانستان به شرکت برق برشنابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امان الله غالب، رئیس شرکت توزیع کننده برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد که ادارات دولتی حدود هشت میلیارد افغانی به این شرکت بدهکارند که در این میان بدهی نهادهای امنیتی به بیش از دو میلیارد افغانی می رسد.

رئیس شرکت برشنا گفت: علاوه بر نهادهای دولتی، مردم و شرکت‌های غیر دولتی بیش از دو میلیارد به این شرکت بدهکار است که در مجموع طلبکاری این شرکت، به حدود ده الی یازده میلیارد افغانی می‌رسد.

غالب همچنین افزود که در سال جاری ۳۵ حادثه امنیتی در ولایت‌های مختلف برای کارمندان این ولایت واقع شده که حدود ۸ تا ۹ میلیارد افغانی به این شرکت ضرر وارد کرده است.

رئیس شرکت برشنا همچنین در مورد پروژه‌های این شرکت اظهار داشت: در سال 1398 خورشیدی 43 پروژه در افغانستان، تحت کار بوده که هزینه مجموعی این پروژه‌ها به بیش از 800 میلیون دالر می‌رسد.

وی گفت: از جمله دستاوردهای این شرکت می‌توان به اتصال دو ولایت پنجشیر و خوست به شبکه ملی برق افغانستان اشاره کرد که مردم این ولایت اکنون از نعمت برق بهرمند شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار