خطیب نماز جمعه سنندج گفت: دشمنان به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند که این امر مستلزم هوشیاری و آگاهی همه مردم است.

دشمنان به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج گفت: خداوند متعال در آیات متعدد قرآنی بر یادآوری نعمت‌های الهی توسط مسلمانان تاکید داشته است و باید همواره قدردان این نعمت‌ها باشیم.

اوافزود: خداوند متعال با فرستادن آیین اسلام بر همه بشریت نعمتی بزرگ را ارزانی داشته که پیروان این آیین مترقی در سایه آموزه‌های اسلامی به پیشرفت و عزت دست پیدا کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: اسلام دین اخوت و همدلی است و انتظار داریم همه پیروان این آیین مترقی با اطاعت از دستورات الهی و سیره نبوی به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

ماموستا خدایی خازر نشان کرد: اسلام دین خیر و برکت است و مسلمانان باید برکات این دین را در زندگی خویش جاری نمایندخداوند به همه مسلمانان سفارش کرده که با هم برادر، مطیع و شکرگزار باشند و این عهد را فراموش نکنند.

او در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر انس با قرآن و آموزه‌های قرآنی به عنوان ویژگی یک فرد مومن یاد کرد و گفت: انس با قرآن امری لازم و واجب برای همه مسلمین است.

خطیب نماز جمعه بر توجه ویژه مسلمانان به تاریخ اسلام و سیره رسول الله (ص) تاکید کرد و گفت: جوانان محور حرکت در جامعه اسلامی هستند و باید زمینه آشنایی جوانان با آموزه‌های اسلامی را بیش از پیش فراهم کنیم و آنان برای حضور گسترده در مساجد ترغیب نماییم.

ماموستا خدایی  از جامعه روحانیت و اقشار مختلف مردم سنندج برای حمایت از وی در سنگر نماز جمعه تقدیر کرد و از همه نمازگزاران حلالیت طلبید.

او اظهار داشت:دشمنان به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی هستند، بنابراین باید همه با هم هوشیار و آگاه‌تر باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.