مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات ۲۳۰میلیارد و۷۹۷میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ابلاغ شده است.

بیش از ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات سیستان وبلوچستان مصوب شده استجعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون ۲۳۰میلیارد و۷۹۷میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی وستاد بحران مصوب وبه سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است .

جعفر زربافتی افزود: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

او تصریح کرد: قنات بعنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است ومیبایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلا‌ش کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰میلیارد و۳۰۰میلیون ریال بوده است.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور واز لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار