فرماندار ساوجبلاغ گفت: شن چاله‌های معادن شن وماسه در تهراندشت ساوجبلاغ از سیلاب پر شده و به مصرف کشاورزان خواهد رسید.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در حال حاضر چندین میلیارد هزینه اجرای پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد شده، ولی تاکنون این طرح به اتمام نرسیده است.

او گفت: در بارش‌های سال‌های گذشته با کمک شورای اسلامی سرخاب، و معدن داران منطقه موفق شدیم کار انتقال سیلاب را به معادن عملیاتی کنیم و چندین سال است که این عملیات در زمان‌های جاری شدن سیلاب ادامه دارد.

پالیزگیر افزود: هرسال میلیون‌ها مکعب آب به هدر می رود و نمی‌توان از آن بهره برد این در حالی است که معادن موجود عامل بزرگ تخریب سفره‌های زیر زمینی هم هستند.

او افزود: سال‌های گذشته با تفاهم بین چند معدن توانستیم مقداری از سیلاب را ذخیره سازی و به مصرف کشاورزی برسانیم و امسال نیز با جاری شدن سیلاب کار ذخیره آب در معادن آغاز شده است.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: از سایر معدن داران هم خواست خودشان دست به کار شوند و معادن حاشیه رودخانه را با هماهنگی امور آب و مدیریت بحران به محل ذخیره آب تبدیل کنند تا از این نعمت الهی به خوبی بهره ببریم.

او گفت: تا تکمیل شدن مجموعه تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ باظرفیت ۱۱ میلیون متر مکعب می‌توان از شن چاله‌ها نهایت استفاده را داشت.

پالیزگیر همچنین افزود: انتظار می‌رود با ذخیره آب در معادن در تهراندشت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره گردد و با تأمین آب سفره‌های زیر زمینی موجبات خشنودی کشاورزان فراهم شود.

او گفت: در حال حاضر تمامی سیلاب درصورت عدم انتقال به شن چاله ها، از رودخانه کردان به دشت کویر می‌ریزد و سودی عاید کشاورزان حاشیه دشت ساوجبلاغ نمی‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: از امور آب معادن داران درخواست می کنیم درخصوص نکات ایمنی و نصب تابلو‌های هشدار برای عدم حضور مردم در حاشیه این چاله‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
بعد از سیل پارسال تا امروز برای رودخانه کردان جهت جلو گیری از سیل اب چه اقدامی کردید یک سر به شهر گلسار حاشیه رودخانه بزنید فقط اب سمت هشتگرد رو هدایت کردن سمت شهر گلسار