دیدار اردوغان و اسماعیل هنیه در ترکیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس‌جمهور ترکیه در دیداری در استانبول تحولات مهم فلسطین را بررسی کرده و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.

اردوغان و اسمائیل هنیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله قدس اشغالی و حادثه آتش‌سوزی مسجد الاقصی و همچنین نقش ترکیه در حمایت از فلسطین گفت‌وگو کردند.

دفتر اسماعیل هنیه نیز روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیات حماس که اوایل هفته گذشته به ترکیه سفر کرده بود میهمان رئیس‌جمهور ترکیه در کاخ دلما باغچه در استانبول بود.

اردوغان و هنیه در این دیدار همچنین تحولات مربوط به انتخابات آینده فلسطین، نقش جنبش حماس در برداشتن موانع در روند برگزاری آن، تلاش‌های حماس برای پایان دودستگی میان فلسطینیان و رسیدن به آشتی میان گروه‌های فلسطینی گفت‌وگو کردند.


بیشتر بخوانید: ترکیه کشتی صهیونیستی را از آب‌های قبرس فراری داد

حماس: فقط با تفنگ می‌توان با رژیم اشغالگر سخن گفت


در این دیدار بسیاری از موضوعات مهم به ویژه مسئله قدس، خطرات و تهدید‌های زیاد علیه مسجد الاقصی و نقش ترکیه در پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین و حمایت مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و خارج از فلسطین به شکل عمیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسماعیل هنیه با اشاره به شرایط انسانی سخت در غزه در جریان محاصره آن، از مواضع ترکیه در قبال ملت فلسطین و حل عادلانه مسئله فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار