تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» خواستار بازشماری مجدد آرای ۲۷ ولایت افغانستان شده است.

عبدالله: آرای ۲۷ ولایت مجددا بازشماری شود/ کمیسیون انتخابات: بازشماری مجدد امکان نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان در تاریخ ۱۸ عقرب/ آبان روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد که با مخالفت برخی تیم‌های انتخاباتی مواجه شد.

کمیسیون انتخابات روند بازشماری آرا در ۲۷ ولایت افغانستان را تکمیل کرد، اما هواداران عبدالله عبدالله در ۷ ولایت با مسدود کردن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات مانع آغاز این روند شدند.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله دو روز پیش با بازشماری آرای این هفت ولایت موافقت کرد، اما اکنون جنجال دیگری میان این تیم و کمیسیون انتخابات شکل گرفته است.

تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرده است که بخشی از آرای ۲۷ ولایت که بدون حضور ناظران این ستاد انتخاباتی از سوی کمیسیون بازشماری شده نیز باید بار دیگر تفتیش شود.

رهبران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گویند روندی که بدون حضور ناظران آن‌ها و دیگر تیم‌های انتخاباتی و نهاد‌های ناظر انجام شده، قانونی نبوده و مورد قبول نمی‌باشد.

فریدون خوزن، سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز یکشنبه (۲۴ قوس/ آذر) به خبرگزاری جمهور گفت: «روندی که ناظرین تیم‌های انتخاباتی و نهاد‌های ناظر انتخاباتی در آن حضور نداشته باشد قانونی نیست و نیازمند بازشماری و تفتیش مجدد می‌باشد.»

سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله افزود: «ما قبلا هم گفته بودیم که بازشماری آرا بدون حضور ناظرین ما قانونی نیست و نمی‌توانیم تصمیم‌های کمیسیون انتخابات در این رابطه را بپذیریم.»

از سوی دیگر، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ولایت به شکل قانونی انجام شده است و امکان بازشماری مجدد وجود ندارد.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: «روند بازشماری آرا امروز در هفت ولایت باقی مانده آغاز شده و با تکمیل آن، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.»

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهور افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شد، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار