آموزش به مردم و هماهنگی دستگاه‌ها دو نکته اساسی در مدیریت حوادث

مدیران استان بوشهر، آموزش به مردم و هماهنگی دستگاه‌ها را دو نکته مهم در مدیریت حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو عنوان کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به وجود مشکل در برخی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در بارندگی گذشته در جاده‌های شیرینو (عسلویه) -گله دار (استان فارس)، سیراف-جم و عسلویه- لامرد (استان فارس)، شاهد ریزش کوه بودیم که به طور مرتب جاده را پاکسازی می‌کردیم که لازم است از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس بخواهیم در صورت رخ دادن چنین مشکلی در سامانه جدید به کمک بیایند.

حمیدرضا علم، همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی کشاورزان، نایلون‌ها را پس از استفاده در مزرعه در حاشیه رودخانه‌های فصلی شهرستان‌های دشتی و دیر، رها کرده‌اند که این نایلون‌ها در دهانه پل‌ها جمع شده و باعث مشکلاتی برای عبور آب هنگام وقوع بار‌ش‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: با توجه به اینکه اکنون زمان مناسبی برای حضور گردشگران در استان است باید به افرادای که قرار است برای طبیعت گردی و کوهنوردی به استان سفر کنند اطلاع رسانی شود تا از سفر در این هفته خودداری کنند.

فرهاد قلی نژاد با اشاره به آسیب پذیری حیات وحش در برابر حوادثی مانند سیل، افزود: در چند سال اخیر، ۵۰۰ راس آهو را به علت سیلاب در منطقه‌ مُند از دست دادیم و لازم است که سیل بند در آن محدوده ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: ۱۶ پلاک خانه در بافت قدیم بوشهر، در معرض خطر بودند که با تمهیدات صورت گرفته، هشت پلاک آن رفع خطر شده و بقیه هم در دست کار است.

محمد حسین ارسطوزاده از شهرداری خواست هنگام بارش باران، به کمک میراث فرهنگی بیایند تا این خانه‌ها خطری برای افراد نداشته باشند.

عبدالرحیم دادجو رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر نیز، آموزش به مردم را در کاهش حوادث موثر خواند و از دستگاه‌های اطلاع رسان درخواست کرد مطالب آموزشی را به شکل‌های مختلف به مردم اطلاع دهند و از آن‌ها بخواهند هنگام بارش باران شدید در محیط امن بمانند و برای دیدن باران و سیلاب از خانه خارج نشوند، زیرا حوادث زیادی بر اثر همین بی احتیاطی‌ها رخ می‌دهد.

مسئولان امور عشایر استان بوشهر نیز در این جلسه، توجه بیشتر به این قشر را خواستار شدند، زیرا هنگام حوادث آسیب پذیرتر هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.