دادستان کرمانشاه گفت : عملکرد و اقدامات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی دادستانی رصد می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد حسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت : با هر گونه اقدام خلاف قانون از سوی هر یک از نامزد‌ها برخورد قانونی می‌شود.

او  از همه نامزد‌های انتخابات خواست که منابع مالی خود برای تبلیغات انتخابات را به صورت شفاف اعلام و از هزینه‌های کلان، نابجا و بی‌حساب پرهیز کنند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه با هرگونه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی باجدیت و قاطعیت برخورد قانونی می‌شود، گفت: هیچ یک از مسئولان کشوری و لشکری حق استفاده از امکانات بیت المال له یا علیه نامزد‌های انتخابات را ندارند و نیز هیچ یک از کارمندان دولتی نمی‌توانند در زمان اداری، در ستاد‌های انتخاباتی حاضر شوند یا برای نامزد‌های انتخابات تبلیغ کنند.

این مسئول با تاکید برخودداری از استفاده ابزاری از مردم در همایش‌ها و نشست‌ها در انتخابات، گفت: لازم است نامزد‌ها شأن مجالس ترحیم را حفظ کنند و این مجالس که جایی برای ذکر مصیبت و مناقب اهل بیت، قرائت قرآن و ذکر و طلب مغفرت برای متوفی است، نباید به مجلس گرفتن سلفی، عکس‌های یادگاری و تبلیغات فضای مجازی تبدیل شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگی در این زمینه، خواستار ورود ائمه جمعه و جماعات، مداحان اهل بیت و همه مسوولان و افراد موثر در برگزاری مجالس ترحیم و اصلاح رویه نامطلوب کنونی شد.

صادقی گفت: همچنین از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان تبلیغات تنها به بیان و ترویج قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود بپردازند و از تخریب و توهین رقیبان خودداری کنند.

او گفت: نامزد‌های انتخابات می‌توانند برای تحقق این هدف به سمت ایجاد گفتمان و برقراری ارتباط با جوانان و صنوف مختلف استان بروند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

دادستان کرمانشاه، از همه نامزد‌های انتخابات خواست که از دادن وعده‌های خارج از حدود اختیارات نمایندگان مجلس یا قول‌های غیرممکن خودداری کنند.

او با اشاره به توسعه رسانه‌ها و روش‌های تبلیغاتی گفت: اکنون دیگر چسباندن پوستر و شیوه‌های سنتی نباید در تبلیغات انتخاباتی جایی داشته باشد.

صادقی گفت: بهتر است اولویت نامزد‌های انتخابات، تبلیغ در رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی باشد نه اینکه تبلیغات آن‌ها عامل تخریب شهر و مناظر شهری شود.

دادستان کرمانشاه گفت: تبلیغات سنتی و چسباندن پوستر در انتخابات مجلس دهم زیان و خسارت چشمگیری در سطح شهر‌های استان کرمانشاه به جا گذاشت و لازم است در دوره یازدهم این شیوه‌های تبلیغات بسیار محدود و تنها در نقاط مشخص شده صورت گیرد تا سایر مناظر و مبلمان شهری و بنا‌ها و ساختمان‌های عمومی و خصوصی آسیب نبینند و یک چهره نازیبا از شهر در پایان تبلیغات بجا نماند.

صادقی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام شد و از روز ۱۷ آذر هیات‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده‌اند که نتیجه آن ۲۷ آذر اعلام می‌شود.

او گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.