یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد عربستان پس از اعزام شماری از نیروهایش به جزیره «زقر» در نزدیکی تنگه باب‌المندب ساخت پایگاه نظامی خود در این منطقه را آغاز کرده است.

آغاز ساخت پایگاه نظامی عربستان در نزدیکی باب المندببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، در حالیکه عربستان ادعا می‌کند در حال تلاش برای دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به جنگ یمن است، یک منبع نظامی یمنی از آغاز ساخت پایگاه نظامی ریاض در جزیره راهبردی «زقر» پرده برداشت.

این جزیره در ساحل دریای سرخ میان یمن و اریتره و نزدیک به تنگه باب المندب است و تا چند ماه پیش و قبل از عقب نشینی امارات از جنوب یمن، تحت سیطره نیرو‌های محلی مورد حمایت ابوظبی بوده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: عربستان حضور نظامی خود را در جزیره زقر تقویت کرده و با ارسال ده‌ها نیرو‌های نظامی شمار نظامیان خود را در این جزیره به ۵۰ نفر رسانده است درحالیکه پیش از این تنها ۵ نظامی سعودی در این منطقه حضور داشته‌اند.

منبع مذکور تاکید کرد نیرو‌های سعودی ساخت مرکز فرماندهی درون این جزیره را آغاز کرده‌اند و نشانه‌هایی از تمایل عربستان به تبدیل این مرکز به پایگاهی نظامی در دریای سرخ وجود دارد.

در این وضع نقش نیرو‌های سعودی در این منطقه از حمایت نیرو‌های گارد ساحلی دولت مستعفی یمن به افزایش حضور نظامی در جزیره زقر در نزدیکی تنگه باب المندب تغییر یافته است.

پایگاه عربی ۲۱ پیش از این نیز به نقل از منبعی آگاه اعلام کرده بود که عربستان در کنار ارسال نیرو به جزیره زقر شماری قایق جنگی در اختیار نیرو‌های گارد ساحلی دولت مستعفی یمن قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار