در حالی که رئیس جمهور افغانستان مبارزه با فساد اداری در این کشور را موثر و بی سابقه خوانده است، سفیر آمریکا در کابل گفت هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است.

اختلاف نظر اشرف غنی و سفیر آمریکا درباره مبارزه با فساد اداریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در کنفرانس سالانه مبارزه علیه فساد اداری، اقدامات دولتش در این موضوع را بی سابقه و موثر خواند.

اشرف غنی اظهار داشت: هر جا که برای اصلاح سیستم از فناوری استفاده درست کردیم و روندها را کوتاه و موثر ساختیم، ارائه خدمات بهتر شده و مبارزه با فساد نتیجه داده است.

وی افزود: با اصلاحات گسترده در سیستم استخدام‌های خدمات اداری، در سرعت، کیفیت و شفافیت استخدام کارکنان خدمات اداری بهبود بی‌سابقه‌ای به وجود آمده است.

شارف غنی اضافه کرد: در عواید، هزینه و سیستم بودجه ادارات مشکلات جدی وجود دارد و بخش گمرک و عواید باید عاری از هر نوع مداخله سیاسی و افراد غیرمسئول باشد.

سخنان رئیس جمهور افغانستان درباره اقدامات موثر و بی‌سابقه دولت خود در مبارزه با فساد اداری در حالی است که جان بس، سفیر آمریکا در کابل در کنفرانس سالانه مبارزه علیه فساد اداری گفت: هیچ پیشرفتی در راستای مبارزه با فساد اداری در افغانستان صورت نگرفته است زیرا هیچ فرد و نهادی حاضر به پذیرفتن مسئولیت این امر نمی شود.

جان بس اظهار داشت: فساد اداری بزرگترین مانع در راه پیشرفت افغانستان بوده و مبارزه با آن به تعهد و تلاش بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: تا هنگامی که فرهنگ معافیت از مجازات از بین نرود، مبارزه با فساد اداری ناممکن است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.