معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه خواستار فراگیری و گسترش فرهنگ پژوهش در استان شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه از اختصاص یک درصد از کل بودجه استان به حوزه پژوهش در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت : این رقم که معادل ۸۰۰ میلیون تومان است، برای پژوهش‌های مهم دستگاه‌های استان هزینه خواهد شد.

او بااشاره به تصویب ۲۴ طرح پژوهشی دستگاه‌های مختلف استان برای سالجاری، گفت : هرچند بودجه پژوهشی استان برای سالجاری تنها ۸۰۰ میلیون تومان است، اما اجرایی شدن این ۲۴ طرح پژوهشی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه افزود: برای اینکه بتوانیم همه این ۲۴ طرح پژوهشی را با وجود این بودجه کم اجرایی کنیم، مقرر کرده‌ایم طرح‌ها به فراخوان گذاشته شود تا هرکدام از این طرح‌ها که به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها واگذار می‌شود، آن دانشگاه موظف باشد ۵۰ درصد هزینه طرح را تامین کند.

او بااشاره به آغاز هفته پژوهش از روز گذشته (۲۳ آذر)، گفت: در طول این یک هفته برنامه‌های شاخصی همچون جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان برگزار می‌شود و باید بتوانیم با تبلیغات بسیار خوب و گسترده‌ای مخاطبان زیادی را به سمت این جشنواره و نمایشگاه بکشانیم.

کریمی در ادامه فراگیر شدن امر پژوهش در استان تاکید کرد و گفت: نباید پژوهش را تنها منحصر به یک هفته و برگزاری چند برنامه کنیم، بلکه باید تلاش شود تا می‌توانیم فرهنگ پژوهش را از رده‌های سنی پایه تا بزرگسال در استان گسترش و فراگیر کنیم.

او یکی از راه‌های گسترش فرهنگ پژوهش در استان را آشنایی کودکان و اقشار مختلف با فضای پژوهش اعلام کرد و گفت: می‌توانیم از فرصت هفته پژوهش استفاده کنیم و با فراهم کردن بستری برای بازدید کودکان، دانش‌آموزان، تشکل‌های دانشجویی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم از برنامه‌های این هفته به گسترش فرهنگ پژوهش در استان کمک کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.