کاهش ۸ درصدی تلفات جاده‌ای گیلان در هشت ماه امسال

استاندار گیلان از کاهش ۸ درصدی تلفات جاده‌ای این استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات امروز در مراسم رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی استان گفت: استقرار نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در سراسر استان به منظور تسهیل در تردد جاده‌ای هموطنان و پیشگیری از بروز سوانح است که به یقین با عزم جدی، وفاق و همدلی به انجام وظایف و ماموریت‌ها می‌پردازند.

او با بیان اینکه مانور امروز تجلی هم‌افزایی و اعلام آمادگی و استقرار یگان‌های نظامی و انتظامی، نیرو‌های امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و راهداری در مکان‌های مشخص است، افزود: ایجاد آرامش، امنیت و آسایش مسافران در شهرها، روستا‌ها و جاده‌ها با تلاش‌های شبانه روزی و حضور همدلانه دستگاه‌های خدمات رسان در شرایط دشوار جوی و جاده‌ای فراهم می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حضور به موقع و آگاهانه عوامل پلیس، نیرو‌های امدادی، راهداری و هلال احمر در مواقع بروز بحران، موجب اعتمادآفرینی و امیدافزایی میان مردم است، اظهار داشت: پیشگیری از حوادث و خطرات ناگوار می‌تواند شیرینی مواهب خدادادی را به مردم بچشاند و سختی را برایشان به آسانی بدل کند.

زارع گیلان را یکی از استان‌های پرتردد جاده‌ای براساس آمار‌ها عنوان کرد و گفت: حجم وسیع تردد خودرو‌های سبک و سنگین در جاده‌های گیلان و نیز شمار بالای سفر‌های روزانه جاده‌ای، نیازمند نگاه ویژه به موضوع مهم حمل و نقل و ترافیک این استان است که باید ضمن ارتقاء فرهنگ ترافیک، با شناسایی بستر‌های خطرآفرین، ضریب ایمنی راه‌ها و اصلاحات فنی مورد نیاز، با تدبیر تقویت شود.

او به کاهش ۸ درصدی تلفات جاده‌ای گیلان در ۸ ماه امسال اشاره و تصریح کرد: در راستای ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها، جلسات مختلف و پیگیری‌های مستمری انجام شده که امیدوارم با تلاش‌های مضاعف همچنان شاهد رشد شاخص‌ها باشیم.

در پایان این مراسم رژه خودرویی یگان‌های نظامی و انتظامی، نیرو‌های امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و راهداری برگزار شد.

همچنین در این مراسم از خانواده ۲ شهید مجموعه پلیس راه استان، استوار شهید محمد امینی و سروان شهید گلعلی قربان دوست توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: امداد و نجات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.